Lumene Blueberry Volume Mascara

Lumene Blueberry Volume Mascara hylsa

Just nu använder jag Lumene Blueberry Volume Mascara, som är en volymgivande mascara med oliksidig piggborste.

Om man ser på borsten från ena hållet har den en konvex form med längre piggar på mitten:

Lumene Blueberry Volume Mascara borsten

Vrider man sedan borsten 90° är den nästan helt rak, med korta piggar hela vägen:

Lumene Blueberry Volume Mascara borsten

 Jag brukar börja med att använda en sida med långa piggar för att både komma åt nära fransrötterna och få en jämn fördelning av masaran på hela fransen, ända ut till toppen. Sedan tar jag den plattare sidan och tar lite extra invid fransrötterna, för att få ett lite fylligare resultat. Voilà!

EOTD Lumene Blueberry Volume Mascara

Lumene Blueberry Volume Mascara har snygg svärta och ger inget ”smul” under ögonen – den sitter på plats hela dagen. Dessutom funkar den bra till mina känsliga ögon och ger inte heller någon irritation de dagar då jag bär linser.

Jag gillar piggborstar – det brukar vara enkelt att få ett jämnt och snyggt resultat med dem.  Och extra plus när man tänkt till och gett borsten dubbel funktion, som man gjort här.

Jag har fått produkten som pressprov.

2 reaktioner på ”Lumene Blueberry Volume Mascara

  1. Jag gillar också Lumene Blueberry mascaror, men vad jag inte gillar är att piggarna är så förbaskat hårda! Gör himla ont om man råkar få borsten i ögat…

    • Ja det kan jag hålla med om – de är väldigt vassa så man får vara stadig på hand! Fast det tycker jag i och för sig att alla piggborstar jag testat hittills varit…

Vad tycker du?

