Layering: OPI Samoan Sand och China Glaze Knotty

När China Glaze Knotty kom tyckte jag det var en riktigt läskig lackfärg men så plötsligt slank den med i en lackbeställning och så stod jag där med en egen flaska. Färgen beskrivs bäst som guldbeige och det är en skir bas med champagnefärgat glassfleck-skimmer. Man får väl utfärda en liten nikotingula naglar-varning, men det har ändå samtidigt nåt som jag gillar. Här är bilder jag hittade i telefonen där jag bär Knotty ovanpå OPI Samoan Sand, då slipper man så många lager för att få det täckande och jag tycker Samoan Sand, som är lite kall i tonen, neutraliserar lite av det gula i Knotty (bussbilder, sorry…):

Swatch layering OPI Samoan Sand & China Glaze Knotty

Swatch layering OPI Samoan Sand & China Glaze Knotty

Precis som med andra lack som innehåller glassfleck-glitter blir det en otroligt läcker finish, nästan lite wet look.

Vad tycker du om den här typen av nyanser?

4 reaktioner på ”Layering: OPI Samoan Sand och China Glaze Knotty

  1. Nej tycker jag. Gillar inte alls varken på mig själv eller andra. Ska man gå neutralt föredrar jag taupehållet (heter det taupe på svenska?)

  2. Lotta: Kul!

    Kajalpennan: jag säger också taupe – vet inget bättre svenskt ord (greige?). Svårburet, medges. Jag brukar ha svårt för de som drar åt gult. Velar kring detta – ena stunden gillar jag det, andra stunden känns det bara – blä.

    Kerstin: En sak som ÄR snyggt med det är i alla fall glassfleck-formulan!

Vad tycker du?

