Hösten hos OPI: Germany Collection

Pressvisning: OPI Germany Collection

Pressvisning OPI Germany CollectionHäromdagen var jag på pressvisningen av OPI:s kommande höstkollektion; OPI Germany Collection. 12 lack med kopplingar till höstens trender. Rött sägs bli det nya svarta och kollektionen innehåller ett antal olika lack i rödskalan, men också andra spännande nyanser! Ofta blir jag mer lockad av höstkollektioner eftersom de lite mörkare lacken tilltalar mig mer, och det ser ut att finnas ett gäng godingar i Germany Collection.

Samtliga lack fanns att kika på vid manikyrborden på pressvisningen:

OPI Germany Collection flaskorna

De fanns också swatchade:

Swatch OPI Germany Collection

I nummerordning:

  1. Berlin There Done That
  2. Danke-Shiny Red
  3. Deutsche You Want Me Baby
  4. Don’t Pretzel My Buttons
  5. Don’t Talk Bach To Me
  6. Every Month is Oktoberfest
  7. German-Icure by OPI
  8. My Very First Knockwurst
  9. Nein! Nein! Nein! Ok Fine!
  10. Schnapps Out of It
  11. Suzi & the 7 Düsseldorfs
  12. Unfor-Greta-Bly Blue

Själv föll jag mest omedelbart för det limegröngula Don’t Talk Bach to Me, det olivsvarta Nein! Nein! Nein! Ok Fine! och det orangeröda Deutsche You Want Me Baby, men ju mer jag kikar på flaskorna som jag fått med mig hem, desto mer tänker jag att det finns många riktigt fina lack i den här kollektionen.

Jag hann till och med få naglarna lackade med ett lack ur kollektionen och efter lite velande mellan de tre ovan föll valet till slut på Don’t Talk Bach to Me (tyvärr inte helt rättvis bild, men snyggt var det!):

Swatch OPI Germany Collection Dont Talk Bach to Me

Jag kommer ta itu med testningen så småningom – vilka lack är du mest nyfiken på att se?

6 reaktioner på ”Hösten hos OPI: Germany Collection

  1. Kerstin: Inga tveksamheter där inte! 😉

    Åsa: Ja, det är många som ser riktigt lovande ut!

    Honi: Ja, den gula är absolut en intressant färg!

    Lotta: Kul att höra! Många röda nyanser på din lista.

    Sminkan: Jo över lag är jag nog benägen att hålla med dig faktiskt i jämförelsen med förra årets. Hade varit kul att träffa dig, synd att du inte var där!

Vad tycker du?

