OPI Designer Series Illuminate

Mer holo! Här kommer OPI Designer Series Illuminate, ytterligare ett lack som visade sig vara svårfångat på bild. Det är ett brunbeige hologlitterlack med en grön flash och det är just den som jag inte lyckats fånga på bild. Man kan ana effekten om man tittar på flaskan i de två första bilderna, men effekten är absolut tydligare IRL.

Hologlittret kommer bäst till sin rätt om man fotar det under en stark lampa, eller i solljus men det har inte varit mycket av den varan idag så det fick bli under spotlights istället:

OPI Designer Series Illuminate

OPI Designer Series Illuminate

OPI Designer Series Illuminate

Ser ni vad många färger som finns i det glittret? Å så en bild i dagsljus, här får färgen en något kallare ton, och glittret lite mer urvattnat också.

OPI Designer Series Illuminate

Trots att det är späckat med hologlitter är ytan helt slät, så det är inte på något sätt knottrigt utan det är så finmalet att det inte känns alls. Formulan är lite åt det trixigare hållet; det glider runt lite när man målar och blir lätt kala fläckar, men efter tre lager har man garanterat ett helt täckande och jämnt resultat.

Hade den gröna duokroma tonen varit mer framträdande hade det här varit magiskt, men nu velar jag mellan snyggt och faktiskt lite tråkigt. Vad tycker du?

5 reaktioner på ”OPI Designer Series Illuminate

  1. Cactus: Är det så? Jag har inte provat så många så jag har inte så bra koll på det. Men även jag är svag för bruna lack, så jag gillar det nog ändå 🙂

    Lotta: Sant! Diskret men med en twist, helt klart!

    Nailtastic: Jag har gillat det mer och mer under tiden det suttit på 🙂

    Sminkan: Nä jag börjar förstå det nu… Synd, med tanke på priset om inte annat!?

Vad tycker du?

