Gina Tricot Beauty Sky Blue

Sky Blue är ett passande namn på det här lacket – för färgen är verkligen blå som himlen en sommardag. Det är ett rent krämlack helt utan skimmer, och ett väldigt opakt sådant.

Swatch Gina Tricot Beauty nails Sky Blue

Swatch Gina Tricot Beauty nails Sky Blue

Jag hyllade Viva Glam från Gina Tricot, men däremot är jag inte alls särskilt förtjust i Sky Blue faktiskt. Dels är det trixigt att få snyggt; det blir kala fläckar och även efter tre lager känns det inte helt jämnt. Sedan har jag lite svårt för färgen också. Det blir nog samma problem som alltid med ljusa opaka krämlack, tyvärr. För nyansen är läcker. Men nej, inte min kopp te.

6 reaktioner på ”Gina Tricot Beauty Sky Blue

  1. Färgen är fin men den ser lite ”tjock” ut. Jag tror den skulle vara vackrare om den hade lite mer glans eller något, jag vet inte. Hade lite samma känsla med deras gula lack som var fint men lite platt.

    • Ja, det stämmer – den känns tjock! Inte alls särskilt smickrande. Jag tror att lite väldigt fint skimmer hade gett lacket lite liv och glöd, nu ser det mest platt och dött ut.

Vad tycker du?

