Lumene Arctic Aqua 2in1 Moisture Booster

Lumene Arctic Aqua 2in1 Moisture BoosterI höstas lanserade Lumene en nyhet speciellt för oss med yttorr hy – Arctic Aqua 2in1 Moisture Booster. Det är en gel som omedelbart sägs återställa hudens fuktbalans och därmed också motverka både yttorrhet och så kallade torrhetsrynkor. Den innehåller en sammansättning av nordiskt källvatten med hög mineralhalt och naturlig hyaluronsyra och är fri från parabener, färgämnen och silikoner.

2in1 Moisture Booster ska appliceras på rengjord hy, innan ansiktskrämen.

2in1 Moisture Booster blev en ganska välanvänd kompis i vintras faktiskt! Jag har främst använt den på morgonen, efter att jag rengjort huden men innan jag smörjer mig med ansiktskrämen. Det häftiga med produkten är att huden faktiskt redan direkt efter första applicering känns fuktmättad på ett helt annat sätt än när jag bara smörjer med min vanliga kräm och jag upplever att hyn får en klar och fin lyster, ser frisk och fräsch ut. Även mina torrhetsflagor som jag lätt får, blev synbart bättre och den effekten satt också i hela dagen. Jag är lite kär i 2in1 Moisture Booster faktiskt – den ger alldeles uppenbart min yttorra hy något som jag inte får av min vanliga ansiktskräm.

Jag har fått produkten som pressprov.

7 reaktioner på ”Lumene Arctic Aqua 2in1 Moisture Booster

  1. Jag provade inte denna i vintras fast jag var nyfiken, men jag kommer nog att göra det. Den låter ju jättebra!

  2. Lustigt att du recenserade den just nu – jag tog in den i sortimentet till min butik nu i veckan, och hade aldrig hört om den innan. Ska nog köpa med mig ett exemplar hem! =)

  3. Har också denna, och kan bara hålla med dig i det du skriver. Hyn känns väldigt len och fuktmättad. Love it 🙂

Vad tycker du?

