Deborah Lippmann Sweet Dreams

Här kommer ännu en buss-NOTD, kanske är det min nya genre? För även om jag inte har så mycket tid att blogga som jag skulle önska fortsätter jag att lacka om naglarna i samma tempo…

Idag bär jag ett helt ljuvligt lack – Deborah Lippmann Sweet Dreams. Cerise jellybas med flakes i guld. Fantastiskt fint, jag är kär!

Swatch Deborah Lippmann Sweet Dreams

Det är det första Deborah Lippmann-lack jag testar och jag tycker formulan är riktigt bra. Det är väldigt lätt att lacka med och lacket la sig perfekt på nageln utan att flyta ut över nagelband eller kladda. Även borsten var bra tycker jag, inte för smal och mjuk utan lite större (men utan att för den skull vara klumpig) och lagom fast.

Jelly-formulan gör Sweet Dreams något skirt men på mina korta naglar gör det ingenting tycker jag utan det känns bara sommarfräscht, lite som sorbet sådär På bilden ovan, som inte är så bra som den skulle kunna vara eftersom jag bara fotat med min iPhone-kamera, har jag två lager och ett lager Seche Vite. Fasen vad svårt det är att fånga flakes på bild förresten!

5 reaktioner på ”Deborah Lippmann Sweet Dreams

  1. Rutan: Tyvärr kan jag inte ge dig nåt bra tips om du är ute efter billigare än över disk i Sverige – jag har köpt mitt på NK…

    Lotta: Ja det är skitfint rent ut sagt, men tyvärr gör inte bilden lacket rättvisa alls… Ska fixa en bättre!

    Sminkan: Ja den är härlig!!

    Linda: Kul att du tycker det! Som sagt, jag ska ordna en bättre bild, för den här var inte så bra ser jag nu efteråt…

Vad tycker du?

