Dior Waterlily

Vissa köp är ju lite svåra att försvara, som till exempel att köpa nagellack som kostar en bit över 200 pix. Jag vill verkligen betona att jag inte brukar köpa de här dyra lacken men trillade till slut dit på Waterlily eftersom jag trånade så efter ett ljusgrönt lack som inte är ett rent krämlack utan med lite skimmer. Och det är fantastiskt fint faktiskt, jag gillar det jättemycket! En endaste bild, som dessutom inte är särskilt bra och där jag till råga på allt har fnasiga nagelband. Men jag ska försöka komma ihåg att ta nya bilder nästa gång jag har Waterlily!

Swatch Dior Waterlily

TIll och med på den här rassiga bilden kan man ana den ljusgröna lystern som lacket har i sig. Den syns mest i flaskan men framträder även på nageln i vissa vinklar.

Hur är det med dig och lyx-lack, har du något, några eller många i samlingen? Eller kanske inga alls?

9 reaktioner på ”Dior Waterlily

  1. Det är ju MYCKET finare på dig än på mig. Aaaaavis. Jag har en del lyx-lack, om man till dem räknar ett gäng Dior -Waterlily, Forget-me-not, Rock Coat,o tre jag inte minns namnet på, samt några Chanel,- Paradoxal, May, June, April mfl, men inga YSL tyvärr fast jag är väldigt sugen på att testa dem också. Sen vet jag inte om det EGENTLIGEN är ”värt” att betala så mycket för ett lack som egentligen inte håller längre än ett lack i mellanprisklassen, utan jag ser det mer som en kul grej.
    Vad tycker du om rosdoften på lacket då förresten?

  2. Jag föll för Chanels Peridot, trots att jag hade sagt en tusen gånger att jag inte skulle köpa det. Det var alldeles för dyrt och även om jag inte hade hört om några dupes så vill jag hålla pengarna och köpa något ”vettigare”. Så stod jag inne på Kicks med ett presentkort och då kunde jag inte låta bli. Om det blir några fler får tiden utvisa, men jag tror nog att det måste till något speciellt för att jag ska köpa något.

  3. Ser väldigt fint ut 🙂 brukar inte köpa såå dyra lack brukar ligga runt 150 det är väl de dyraste jag har.. Nej vänta nu, mina effects från CND ligger på 189:- de är väl dyrast

  4. Det lacket är superfint, måste kolla in den lila nyansen också, om det finns nåt kvar dvs. Jag är lite nyfiken, hur framträdande är blomdoften och hur luktar det? : )

    Tycker mig minnas att IsaDora just nu har ett liknande ljusgrönt med skimmer, dock inte med spejsad blomdoft a la Dior såklart.

  5. Snyggt!
    Jag har inga dyra lack, håller mig i budgetklassen. Har jättedåliga naglar, dom flagar hela tiden och jag slår emot naglarna överallt. Så att investera i dyra lack tycker jag är onödigt!

  6. AnnaKaize: Tack! Ja, du hade ju några stycken 😉 Nä, klart det inte är värt det, det är ju helt galet för sjutton. Jag vet inte vad som flög i mig när jag köpte det här! Men jag gillar det, absolut.

    Well, det där med doften tycker jag inte ens känns. Och jag vet inte varför ett nagellack ska vara doftsatt?

    Amanda: Ha ha, det var samma för mig – Peridot är mitt andra lack i den här prisklassen – det är de två jag har 🙂

    Linda: Tack, ja det är fint! Men som sagt, man kan ju diskutera vart smärtgränsen går…

    toklila: Visst är det fint! Nä den där doften hade jag aldrig noterat om jag inte läst om den… Jag har inte sett IsaDoras så jag törs inte uttala mig om hur lika de är faktiskt.

    Lotta: Jag förstår hur du menar!

Vad tycker du?

