Nyheter från Neotantric Fragrances

Coola märket Neotantric Fragrances som ligger bakom en av mina absoluta favoritparfymer (Manic Love) släpper nu två nya dofter, Killer Honey för henne och Dirty Money för honom. Deras parfymer är kända för sina speciella sammansättningar och jag har testat de två nyheterna.

Killer Honey lyckas med konststycket att kännas både lite stram och elegant samtidigt som den har en lite syrlig fruktighet. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva doften faktiskt, men jag tycker den känns annorlunda och spännande men är inte helt säker på om jag trivs med den på mig faktiskt. Det är ju det som är så lurigt med dofter – man måste verkligen prova dem på för att veta om man gillar dem eller ej. På provsticka tycker jag mycket om den, men det är ett sting i den som kommer fram när jag har den på som jag inte riktigt trivs med. Hur som helst, såhär beskrivs den:

En lekfullt sval men samtidigt intensivt feminin doft med inslag av blommor, frukt och distinkta kryddor. Killer Honey gäckar sinnena och byter skepnad när du minst anar det. De propra toppnoterna med rosépeppar och ylang ylang försvinner ut i rummet och ersätts av en intensivt förförisk kärna av jasmin, persika och patchouli. I botten döljer sig en elegant bas av mysk, ros och cistus.

Dirty Money är en rustik och intressant parfym för honom. Tobaksnoterna gör att den nästan doftar lite tjära men utan att det tar överhanden. Helt klart en doft med många facetter! Den beskrivs såhär:

En resolut maskulin doft med mörka, gåtfulla undertoner. De rustika tobaksnoterna löper som en röd tråd genom alla doftlager, men där finns även ett kryddigt djup som är både dramatiskt och lite motsägelsefullt. Matiga toppnoter som rosépeppar, citron och saffran döljer ett hjärta av jasmin, muskot och svartpeppar. Den friska, jordiga basen består av tobak, cederträ och vetiver.

Pris: 595 SEK
Produkterna finns att köpa på bl a NK, eleven.se, nelly.com och grooming.se.

Jag har fått produkterna som pressprov.

Vad tycker du?

