Lumene Beauty Base Red Neutralizer

Lumene Beauty Base Red NeutralizerHallå! Hur har ni det i vårsolen? Den här årstiden är ju fantastiskt härlig på många sätt, men som många andra lider jag av allt pollen. Jag har haft jättemycket besvär idag, ögonen har runnit och det har kliat både i näsan och halsen. Även om det är väldigt vackert ute med de krispigt gröna löven önskar jag att de närmsta dagarna går fort och att det kommer nån regnskur då och då som rensar luften lite…

Hemmafix efter flytten slukar det mesta av min tid och jag hinner fortfarande inte med att blogga i den takt jag skulle vilja.

Idag är det dags för en recension, av Lumene Beauty Base Red Neutralizer! Mitt behov av en produkt som neutraliserar röda partier varierar ganska mycket – ofta räcker min foundation gott och väl för att täcka rodnader men ibland har jag områden som behöver extra täckning. Det handlar oftast om huden vid näsvingarna och då har jag testat att använda Lumene Beauty Base Red Neutralizer för att täcka dessa. Jag har gjort som det stod i pressutskicket – använt den ovanpå foundation och applicerat med fingrarna.

Trots att Red Neutralizer är i kakform går den förvånansvärt bra att applicera, men fingrar istället för pensel är nog ett måste för värmen från fingrarna hjälper den att smälta in i huden.

Täckningen är det absolut inget fel på – nyansen stämmer bra till min hudton och neutraliserar rodnader väldigt effektivt.

Enda nackdelen som jag upptäckt är att den inte sitter på plats så bra under dagen – de gånger jag använt den har det hänt mig flera gånger att jag råkar upptäcka när jag tittar mig i spegeln att den liksom lagt sig i hudvecken precis runt näsvingarna istället för så som jag applicerat den. Dock är det lätt att med hjälp av fingertopparna sprida ut den igen, men det är ju mindre kul att behöva hålla efter den på det sättet.

Läs gärna mitt tidigare inlägg om Beauty Base-produkterna för att få fullständig information om Red Neutralizer och de andra produkterna i serien.

4 reaktioner på “Lumene Beauty Base Red Neutralizer

  1. Jag lider jag också, pollen är verkligen ett effektivt sätt att ta död på så gott som all glädje över att det är vår :(

  2. Jag lider också av pollen, jättejobbigt! Svårt att sminka sig, men ändå vill jag ha lite på ögonen så jag inte kliar sönder dom!

    Angående rödhet kan jag rekommendera Isadoras Anti Redness puder, är på min andra dosa nu. Om man har jättemycket problem kanske man vill ha nåt mer under, men annars tycker jag denna funkar bra.
    Men jag tänker kolla närmre på denna! Så tack för tipset!

    • Ja börjar man gnugga i ögonen är det ju stört omöjligt att sluta… Jag kör helt utan ögonsmink nu dessa dagar, tycker det är skönast.

      Jag har hört fler som är förtjusta i just det pudret, det är nog kanon om man gillar puderprodukter. Dock är min hy så torr att jag brukar försöka undvika puderbaserade produkter generellt, det får bara min hy att se matt och livlös ut.

Kul att du vill lämna en kommentar! Jag svarar här för att hålla ihop tråden. Ev. spam och reklam raderas.

