Essie Your Hut or Mine

Ho ho, är det någon där? Det här är första gången jag använder datorn på en vecka, flytten har slukat all tid! Det skär i hjärtat att ha alla mina skatter nedpackade så jag kämpar för att packa upp dem och hitta system för att förvara allt här i det nya huset. Det är visserligen mycket större än det vi flyttat från, men förvaring är ändå något jag måste tänka till på för att få praktiska lösningar till alla saker.

Man glömmer lätt hur mycket det sliter på både händer och naglar att hålla på med kartonger. Det är som att pappen bara suger ut all fukt ur hud och naglar och de är tyvärr i ett alldeles hemskt skick nu – trots idogt smörjande. Men som tur är hade jag några halvfärdiga inlägg i arkivet som jag inte kommit mig för att göra klart och lägga ut!

Essie Your Hut or Mine är ett ljuvligt laxrosa lack med underbart skimmer. Man kan ana både guldiga och ganska starkt rosa toner i skimret, som inte bara syns i flaskan utan också på nageln (klicka upp andra bilden, där kommer skimret fram fint!):

Swatch Essie Your Hut or Mine

Swatch Essie Your Hut or Mine

Att jag är svag för rosa lack är väl inget jag hymlat med tidigare, och det här är just en sådan rosa som gör att det kittlar lite extra. Den är varken babydoll-, godis- eller barbierosa, utan lite annorlunda, och som sagt med ett vackert skimmer. Jag gillar!

Dessutom är lackegenskaperna kanon – det täcker jämnt och bra, två lager räcker gott.

5 reaktioner på ”Essie Your Hut or Mine

Vad tycker du?

