Essie Ole Caliente

Hå hå jaja, här är det packning som gäller för hela slanten. Imorgon eftermiddag sticker vi till nya huset hela familjen med en övernattningspackning och några madrasser för att  ”campa” på golvet en natt, och på onsdag kommer flyttgubbarna och kör sitt race. Så nu är vi på upploppet med packningen, vilket borde kännas skönt men än kan vi inte slappna av för det är bara ”nästan klart” överallt, vilket gör att de kartonger vi packar nu mest liknar ”chanslådan” det kan vara en salig blandning av brödrost, handdukar, skokräm, nappflaskor,… Ja ni fattar.

Häromdagen lackade jag naglarna med Dior Waterlily som jag trivdes bra med. Jag hann fota men överföringskabeln till kameran är redan nedpackad, så ni får vänta lite innan det dyker upp här på bloggen. Istället visar jag idag  Essie Ole Caliente – ett härligt knalligt ljusrött krämlack:

Swatch Essie Navigate Her Spring 2012: Ole Caliente

Swatch Essie Navigate Her Spring 2012: Ole Caliente

Det är väldigt likt OPI Red Lights Ahead… Where? som jag visat nyligen, lika knalligt och vansinnigt snyggt. Finishen är högblank och formulan ypperlig – två lager ger en jämn och fin täckning.

Ja, då vet ni vad jag kommer att ägna mig åt den närmsta tiden. Jag har lite saker på lut framöver så det blir inte heldött på bloggen, men lite lägre aktivitet än det brukar vara får ni nog räkna med… Och jag har redan börjat sakna mina lack och ögonskuggor som ligger nerpackade – det gäller att ta itu med uppackandet i rätt ordning! 😉

5 reaktioner på ”Essie Ole Caliente

  1. Det är jobbigt att flytta… Men värt det när man är klar!

    Vacker färg! Jag vill också ha alla de här lacken nu…

  2. Kerstin: Ja, om det bara är Ole Caliente som fattas dig tycker jag nog du ska slå till på det också – det är nog kanske det snyggaste av dem alla! 🙂

    Sminkan: Ja, herregud. Men nu är vi på plats i alla fall – så skönt!

    Nailtastic: Hemskt jobbigt faktiskt… just nu är det lite den där riva-i-kartonger-fasen, när man inte vet vart man har grejerna och inte hunnit packa upp allt. Men jag jobbar intensivt på att komma vidare från den 🙂

    Carina: Ja, det är jättesnyggt ju! Tack, ja det har nog gått så bra det kan gå med tre ganska små barn! Över förväntan faktiskt.

Vad tycker du?

