Saker att göra med en 20%-kupong

En kupong med 20% på ett helt köp på Kicks fick man nyligen om man är Guld-medlem, vilket jag är. Det blir en hyfsat bra rabatt och jag passade på att unna mig några produkter från lyxmärket Dior som jag egentligen tycker är för dyrt i vanliga fall… Min erfarenhet av smink från de här lite dyrare märkena är ganska begränsad, men om jag vill unna mig lite lyxigare lippies är det Dior jag kikar på. Därför blev det två läppstift, dels det nya Dior Addict Extreme som är ett mer pigmenterat läppstift än glossiga systern Dior Addict Lipstick (som Granville som jag visade igår) i färgen 339 Silhouette:

Dior Addict Extreme 339 Silhouette

Och Rouge Dior i nyansen 651 Rose Tourbillon:

Rouge Dior 651 Rose Tourbillon

Sedan fick lacket Waterlily hänga med lite på impuls faktiskt – det ser fint ut på de bilder jag sett och efter att ha testat Essie Navigate Her tänkte jag att jag skulle vilja ha ett äpplegrönt (även om Waterlily inte har samma gröna ton) med skimmer:

Dior Vernis Waterlily

Jag ska inte sticka under stol med att jag tycker förpackningar har betydelse. Jag tycker mycket om förpackningen på Dior Addict-stiften, dels för den praktiska skruvhylsan som syns på bilden ovan, men också för att hela läppstiftshylsan som är i någon form av plexiglasliknande plast känns tung och lite lyxig. De vanliga Dior Addict-läppstiften har en transparent hylsa men Addict Extreme har en mörk rökig blågrå ton:

Dior Addict Extreme 339 Silhouette

Så nu har jag unnat mig lite vardagslyx! Har du något som du gärna väljer om du ska unna dig något extra?

2 reaktioner på ”Saker att göra med en 20%-kupong

  1. Vad som helst i en vacker förpackning med hög lyxfaktor 🙂 Dior, YSL, Kanebo, Guerlain m fl. Jag är alla reklammakares drömkvinna 🙂

    • Jag vet inte, men det känns ju som den där mekanismen är svår att stänga av… Känslan av att hålla en produkt i handen; material och tyngd, hur lätt den skruvas upp och ner, etc. Hur gärna man än vill bortse från det så spelar det ju roll!

Vad tycker du?

