OPI Gouda Gouda Two Shoes

OPI Holland Collection Gouda Gouda Two ShoesGouda Gouda Two Shoes ur OPI Holland Collection var ett av de lack jag hade förväntningar på, med sin gräddiga brunrosa färg och guldiga skimmer tänkte jag att den skulle vara klädsamt diskret och användbar. Tyvärr tycker jag skimret inte alls kommer fram på nageln på det sätt jag hade hoppats, vilket gör att det känns snäppet tråkigare än jag hade hoppats på. Jag tycker dock om den brunrosa nyansen, men hade som sagt hoppats att skimret skulle visa upp sig mer:

Swatch OPI Holland Collection Gouda Gouda Two Shoes

Swatch OPI Holland Collection Gouda Gouda Two Shoes

När det kommer till applicering finns det ingenting att klaga på – det är lättmålat och täcker ypperligt, två lager ger en jämn och färgmättad finish.

5 reaktioner på ”OPI Gouda Gouda Two Shoes

  1. Underbar nyans tycker jag, och jag förstår din besvikelse över att skimret uteblev. Jag hade precis samma ”problem” med Chanels ”Paradoxal” som skimrade underbart i flaskan men på naglarna not so much 😦
    Nu måste jag köpa detta OPI-lack, för färgen var som sagt ursnygg 🙂

  2. Nej, den hamnar inte på min inköpslista… Nubar har ett krämlack i en liknande nyans som jag faktiskt kan uppskatta, men jag tycker inte om skimmer som inte syns. Jag känner mig lurad.

  3. AnnaKaize: Ja men färgen ÄR jättefin, helt klart. Jag hade dock andra förväntningar på skimret, därav min besvikelse.

    Sminkan: Ja, det kan jag verkligen känna igen mig i – jag känner mig lite snuvad när det inte skimrar så som jag förväntat mig utifrån hur det ser ut i flaskan.

    Clawsincolor: Det är alltid trevligt med lack som ser precis ut på nageln som de gör i flaskan, då vet man vad man får!

    Nailtastic: Ja jag hade ju som sagt höga förväntningar från början… Men färgen i sig är fin tycker jag, och kommer säkerligen komma till användning en del ändå.

Vad tycker du?

