Essie Navigate Her

Navigate Her är ett av lacken i Essies vårkollektion 2012 med samma namn. Ett krispigt ljust äppelgrönt krämlack, ett lack som faktiskt känns nytt och fräscht jämfört med tidigare mintgröna lack. Jag vill så himla gärna tycka om Navigate Her, men det är lite för opakt för min smak. Låter det konstigt? Det är när ljusa lack blir helt opaka som jag tycker det ser lite sjukt ut, kanterna blir så väldigt distinkta. Även om jag vill ha en heltäckande finish  så blir kanterna snyggare om lacket i sig inte är heeelt opakt, då bygger jag hellre täckning med ytterligare ett lager till (jämför till exempel detta med Da Bush som jag visade nyligen, det har en snyggare pigmentering tycker jag).

Ja, det var en utläggning om opaka ljusa lack… Är det någon som förstår vad jag menar? Är jag ensam om att tycka så?

Här är i alla fall Navigate Her, två lager:

Swatch Essie Navigate Her

Swatch Essie Navigate Her

Som sagt, jag gillar absolut den gröna nyansen och lackegenskaperna är bra, jag hade bara önskat att det inte var sådär tok-opakt (vilket jag aldrig trodde jag skulle säga i en nagellaksrecension…). Trots det kommer jag nog använda det en hel del, eftersom jag verkligen gillar färgen.

8 reaktioner på ”Essie Navigate Her

  1. Håller med till 110 %. Vill så gärna tycka om och framför allt klä i dessa lack men det funkar inte. Naglarna ”dör” och de ser ut som om en unge målat dem med fingerfärg eller nåt. Det funkar helt enkelt inte. Fattar preciiiiis vad du menar, och det är så skönt att inte vara ensam om att tycka så 🙂

  2. AnnaKaize: Ja det är lite svårburet, eller så är det bara något man själv tänker på när man har tid och möjlighet att verkligen närstudera naglarna.

    Tove: Nej, det är knepigt!

    Kerstin: Jag älskar verkligen färgen trots allt, och tycker inte den opaciteten känns märklig på andra. Kommer nog bära Navigate Her en hel del trots allt, eftersom färgen är så fin.

  3. Jag gillar både färgen och opaciteten men jag kan förstå att du känner som du gör. Det är som när jag känner mig smutsig i jelly fast tvärtom. 😀

  4. Sminkan: Smutsig i jelly låter ju helt galet 😉

    Carolin: Ja, det är en fin vårfärg, absolut. Essie växer mer och mer i mitt tycke faktiskt!

Vad tycker du?

