Gina Tricot Beauty Viva Glam

Gina Tricot Viva GlamEfter att ha frossat i koralliga lack ett par dagar är det nu dags för något annat. Läckra Viva Glam är ett av Gina Tricots relativt nysläppta nagellack och ett riktigt läckert sådant. Duokromt med skiftningar i silver, guld och gult men man kan också ana stråk av blått i vissa vinklar. Det ser ut som flytande metall och jag gillar verkligen den här mixen av kallt och varmt tillsammans. Det här lacket är helt unikt i min samling och jag tycker det förtjänar lite bildspam:

Swatch Gina Tricot Viva Glam

Swatch Gina Tricot Viva Glam

Swatch Gina Tricot Viva Glam

Swatch Gina Tricot Viva Glam

Formulan är helt ok tycker jag, det är lite trögflytande för min smak egentligen men jag tycker ändå att det var hyfsat lätt att få snyggt. Här har jag två lager. Om man kikar noga kan man nog se nagelns kant igenom lacket men jag har så korta naglar att det inte gör så mycket. Har man längre naglar tror jag dock man kanske vill ha tre lager för att få fullständig täckning.

 

7 reaktioner på ”Gina Tricot Beauty Viva Glam

  1. Kerstin: Ja, det är inte dumt alls!

    Nailtastic: Trevligt med så hög tillgänglighet som Gina Tricot också tycker jag – mer sånt åt folket.

  2. Finfint, och det är ett intressant lack. Jag provade det precis över ett svart lack. Det blev inte alls som jag hade tänkt mig, men om intresse finns så ligger det bilder uppe. 🙂

  3. Sminkan: Det kanske är värt en extra tur enkomt!

    Firven: Jag tänker att det borde kunna bli spännande över ett mörkt lack, men att effekten inte blir så jättetydlig eftersom det är ganska täckande. Ska spana in dina bilder.

    Roxcat: Ja, spana in det!

Vad tycker du?

