Orly Ole

Igår visade jag härliga OPI Call me Gwen-ever. Eftersom jag tyckte det såg ut att vara väldigt likt Orly Ole som jag inte hunnit visa upp ännu var jag tvungen att testa Ole igen, det är alltså ytterligare ett fruktigt krämlack som ligger mellan orange och korall.

De är lika, men inte dupes. Ole har fortfarande den lite dämpade fruktigheten som Gwen har, men är renare i tonen, utan den där lite brända tonen som Gwen har. Om man skulle plotta ut dem på en skala från orange till korallrosa så ligger de nära varandra men Gwen åt orange och Ole åt korall.

Swatch Orly Ole

Swatch Orly Ole

Orlys formula är som alltid fantastisk. Det här är vältäckande och lättmålat trots att det är ett krämlack. Två lager ger ett helt perfekt resultat.

Ljuset var lite annorlunda när jag fotade Orly och Gwen, därför tycker jag skillnaden på bilderna ser lite större ut än den egentligen är – jag skulle givetvis lackat varannan nagel så att man sett dem bredvid varandra… Men det får bli en annan gång!

4 reaktioner på ”Orly Ole

Vad tycker du?

