Orly Butterflies

Svag som jag är för rosa lack kunde jag inte motstå Orly Butterflies som är ett av lacken i Valentines Day 2012-kollektionen. Eller kollektion kanske inte är rätt ord, eftersom i alla fall vissa av lacken finns sedan tidigare. Kampanj kanske är mer korrekt.

Butterflies har en varm mellanrosarosa nyans och finishen är åt jelly-hållet, vilket gör den lite skir. Ofta brukar skirt vara något dåligt när det kommer till lack, men i det här fallet tycker jag det är positivt – det ser otroligt fräscht ut på och jag gillar faktiskt att man kan ana både nagelbäddens halvmåne och de lite ljusare tipparna (nu är ju mina naglar väldigt korta, så de blir inte så framträdande) genom det rosa:

Swatch Orly Valentines Day 2012: Butterflies

Swatch Orly Valentines Day 2012: Butterflies

Jag har tre tunna lager. Det här kommer bli en favorit i sommar!

12 reaktioner på ”Orly Butterflies

  1. Kerstin: Ja, det var otippat snyggt faktiskt, som smarrig sorbet!

    Sminkan: Ja, det är mer vår en högsommar över den här färgen, trots den halvskira finishen.

  2. Vad fint! Jag är också en sucker för rosa. Speciellt om det går lite år korall. Eller bara rosa. Eller bara korall. Ja, du fattar. Det här var så fint för att det var lite geligt. Ser himla jämnt ut. Jag har aldrig testat Orly, gillar du det?

    • Tove, jag ÄLSKAR Orly. De är ett av mina absoluta favoritmärken faktiskt, jag har aldrig blivit besviken på formulan hos ett Orly-lack. Väldigt lättmålade, förlåtande formula som flyter ut jämnt och snyggt över nageln utan att för den skull vara för rinnig. Rekommenderar dig att testa nåt Orly-lack om du inte redan gjort det!!

      • Så då får det bli det ett gäng Orly vid nästa beställning. Kan ju inte gå omkring och aldrig ha testat! De har massor med fina färger har jag sett tidigare. Många rosa. Och korall 🙂 Butterflies är långt ifrån otänkbart, även om jag nu råkar äga dependlacket som jag tror Kerstin här ovan menar. Sen när har det hindrat en? 😉

        Har du någon aning om varför wordpress vill säga att ens avatar används av någon annan? Det har dummat sig i ett par dagar nu :/

      • Nej du, jag vet faktiskt inte riktigt vad WP håller på med, men har hört på flera håll att det är problem…

        Ja, jag tycker absolut du ska testa nåt från Orly! Det svåra är väl bara att välja färg…

  3. Tove: Jag kör alltid nio i en flat rate – det går liksom inte att välja färre än nio lack 😉

    Linda: Vad kul att du gillar den! En riktigt fräsch vår- och sommarfärg!

Vad tycker du?

