OPI Spiderman Collection

OPI Spiderman CollectionFilmsamarbetena fortsätter, nu är det OPI som tagit fram en kollektion i samarbete med Sony inför lanseringen av den fjärde Spiderman-filmen. Kollektionen består av sex lack och ett shatter-lack och utifrån bilderna ser det ut att vara några riktigt spännade färger (klicka upp för större bild!):

OPI Spiderman Collection

Från vänster: My boyfriend Scales walls, Your web or Mine?, Call me Gwen-ever, Just spotted the Lizard, Number one Nemesis, In to the Night och Shatter the Scales.

Precis som China Glazes aktuella kollektion Hunger Games Capitol Colours innehåller den här ju flera nyanser som inte känns typiska för vår och sommar, vilket jag tycker är lite kul. Kollektionen finns i butik i maj och jag har fått hem tre av lacken; Call me Gwen-ever, Just Spotted the Lizard och Number One Nemesis:

OPI Spiderman Collection Call Me Gwen-Ever

Call Me Gwen-Ever

OPI Spiderman Collection Just Spotted the Lizard

Just Spotted the Lizard

OPI Spiderman Collection Number One Nemesis

Number One Nemesis

10 000-kronorsfrågan är väl huruvida Just Spotted the Lizard är en dupe till Chanel Péridot.

Hur känner du för kollektionen? Är det något av lacken du blir extra sugen på?

14 reaktioner på ”OPI Spiderman Collection

    • Ja visst gör det!? När man bara tittar på flaskan tycker jag Lizard ser ut att ha lite petrolblått i sig, vilket jag inte kan spåra lika tydligt i Péridot. Men oavsett ser det ursnyggt ut tycker jag!

  1. Jag var väldigt intresserad så länge jag bara såg småbilder av kollektionen, men nu när press releasen kommit och jag såg hur de verkligen såg ut så svalnade intresset betydligt :p Och sen när jag läste på nån annan blogg att Just Spotted The Lizard var så likt Peridot så får det nog vara tror jag…

  2. Det känns ju ganska fel att släppa en kollektion som ska vara spiderman utan att en av färgerna är den klassiska spiderman-röda… Annars ser det ut som en trevlig kollektion.

  3. Ohh, jag vill ha de flesta – utom shatter lacket och Call Me Gwen-Ever. Det är precis såna färger som jag tycker om.

  4. Detta gillar jag och både Just Spotted the Lizard och Number one Nemesis är nog väldigt lika båder Peridot och Graphite från Chanel. Det vit kommer bli sommar fräscht!

  5. Cactus: Ja det är tur man inte faller som en fura för alla nya lack som dyker upp. Jag är lite kluvet inställd till vad jag tycker om Lizard är en dupe till Péridot; å ena sidan är det ju roligt med variation och att det kommer lack som inte är likt nåt annat, men å andra sidan; även om OPI inte är att klassa som ett biligt lack är det ändå ganska mycket billigare än Chanels lack så ur det perspektivet är det trevligt med ett mer prisvärt alternativ tänker jag.

    Louise: Det har du onekligen en poäng i!

    VeronicaV: Nä, shatterlacket lockar inte mig heller faktiskt. Sedan är det ju en smakfråga, men personligen gillar jag Gwen!

    Emma: Ja den tanken slog mig med – att Number one Nemesis skulle kunna påminna en del om Graphite (som jag inte har, därav svårt att jämföra på riktigt).

Vad tycker du?

