Sån’t jag funderar på

Hur ska jag göra med alla nagellack i flytten för att det a) inte ska bli för mycket jobb att packa och packa upp, samt b) inte ska gå sönder några under transporten?

Kommer Sephora ta steget in på Svenska marknaden genom att finnas i nya gallerian MOOD Stockholm som öppnar för allmänheten 23 mars?

Hur länge kan jag dra på att packa ner allt skönhetsgunk som står på kö för att testas eller som används lite då och då? Jag borde kunna göra det nu (två veckor kvar till flytt) men å andra sidan, tänk om jag behöver något som jag packat ner? Vojne vojne.

Det här med att uppdatera sin adress på alla ställen som inte får en automatisk uppdatering genom att man gör adressändring. Suck.

Vi har det så mysigt här hemma just nu!

Ja, så här är det just nu. Ungefär 95% av min tid, energi och tankeverksamhet går åt till den stundande flytten och allt däromkring (även om tankarna på ett Sephora i Sverige lyckas bubbla upp ganska högt). Det är tillräckligt slitigt att flytta över huvud taget men att dessutom ha tre barn där man ska koordinera både byte av skola och förskola är ingen picknick.

Och samtidigt finns det en massa saker jag skulle vilja blogga om, men just nu har jag inte lika mycket tid till det, för nu börjar vi komma in på upploppet. Hoppas ni står ut med lite lägre inläggsfrekvens ett par veckor nu!?

När vi är på plats ska jag ta itu med en hög dåliga samveten – pressutskick jag fått men som jag inte hunnit ägna mig åt, även om det kliar i fingrarna!!


3 reaktioner på ”Sån’t jag funderar på

  1. Vi väntar på andra sidan, var så säker på det 😉 Ta det lugnt du. Lycka till med flytten och akta naglarna 🙂
    Nu ser jag fram emot de två mini-mascarorna och den (tillsynes) väldigt fina rosa ögonskugga från Clinique. Yay! 🙂

    • Tack! Ja, naglarna får ju en del stryk i flyttstöket… Det var lite lustigt att du tog upp det, för jag håller just nu på med ett inlägg om min nagelvårdsregim som haft väldigt positiv effekt hittills!

      Hoppas du gillar Cliniquegrejerna!!

      • Det inlägget ser jag fram emot. Verkligen. Jag har gått över till att KLIPPA naglarna nu. I brist på annat.

        Det ska bli intressant att testa den vita mascaran. Den har jag varit nyfiken på!

Vad tycker du?

