L’Oréal Lumi Magique foundation

L'Oréal Lumi Magique foundation

Lumi Magique är det senaste nytillskottet i L’Oréals foundationfamilj. Den ska ha en formula som är speciellt utvecklad för att dels bevara hudens egen lyster och även dölja små brister och ojämnheter i hyn utan att vara helt täckande.

Koncernen L’Oréal äger ju som bekant en mängd varumärken inom skönhetssegmentet, däribland Lancôme, och det pratas ju en del om att resultaten av den forskning man bedriver för Lancôme också spiller över på L’Oréals egna produkter. Därför hade jag en svag förhoppning att Lumi Magique skulle vara ett budgetalternativ till min favoritfoundation från Lancôme; Teint Miracle Foundation, som också är lystergivande och med en ganska lätt täckning.

Men nej, så var det inte. Lumi Magique har visserligen en behaglig, ganska lättflytande konsistens som känns lättapplicerad, men tyvärr smälter den inte alls in i huden, utan ligger kvar ovanpå, vilket känns obehagligt och framför allt ser onaturligt ut. Så nej, den funkar tyvärr inte alls för mig, vilket förvånar mig lite eftersom jag tyckt att L’Oréal True Match faktiskt funkat helt okej på min hy. Lite platt fall från min sida med andra ord – jag blev både förvånad och lite besviken faktiskt.

Men det är ju så personligt hur en foundation fungerar beroende på vad man har för hudtyp. Därför är jag nyfiken – har du testat Lumi Magique? Upplever du samma sak som jag, eller hur fungerar den för dig? Berätta!

Vad tycker du?

