Essie A Crewed Interest

A Crewed Interest ingår i Essies vår- och sommarkollektion Navigate Her och är ett persikofärgat krämlack. Det är inte första gången jag går på det här med persikofärgade lack. De ser härliga ut i flaskan och jag skulle vilja att de passade till min hudton, men det blev faktiskt lika fel den här gången också, blä:

Swatch Essie Navigate Her: A Crewed Interest

Färgen är märklig på mig. Vad är det som är fel? Är den för gul? För ljus? För opak? Jag vet inte, men jag trivdes inte alls med den på. Nu är bilden ovan lite elak – den är tagen under spotlights för när jag ville fota var det inte dagsljus ute längre, så rent färgmässigt blev det nog faktiskt ännu värre på bilderna. Jag har bestämt mig för att ge det en andra chans om ett tag, får se om jag ändrar mig då eller står fast vid samma åsikt.

Lite knepigt var det att få det jämnt, efter andra lagret fanns det fortfarande ojämna stråk och det krävdes ytterligare ett ganska flödigt lager för att helt täcka.

6 reaktioner på ”Essie A Crewed Interest

    • Konstigt att man går i samma fälla om och om igen också!? Men det är en svår färg tror jag. Den ser ju så söt ut i flaskan också.

  1. Jag har exakt samma problem, och inte bara med persikofärgade lack utan även med typ alla ”opaque pastels”. De funkar helt enkelt inte till min hudton alls, och det tycks heller inte spela någon roll vilket märke det är på lacket för resultatet blir alltid detsamma. Skitfult.
    Synnerligen deprimerande tycker jag, med tanke på hur otroligt fint det är på bild, i flaskan och på andra människor. 😦

    • Jo det stämmer för mig med – det gäller många av de här ljusa lacken, i alla fall när de är såhär tippex-opaka. Är de lite mer skira så man bygger med många lager funkar det bättre (på mig).

Vad tycker du?

