Misa Bop til You Drop

God morgon! Visst känns det som att våren är här nu, även om det just idag är grått och regnigt hos mig. Jag hoppas inte mars och april har några överraskningar i form av snöväder, utan att det är klart för den här säsongen…

Bop til You Drop från Misas kollektion Hip to my Jive fick komma hem till mig redan i höstas men hamnade sedan lite i skymundan bland alla murriga höst- och vinterlack. Men nu känns det plötsligt helrätt. En varm korallrosa nyans med guldiga och rosa skimmerpartiklar.

Swatch Misa Hip to my Jive: Bop til You Drop

Swatch Misa Hip to my Jive: Bop til You Drop

Det var lite svårt att fånga det fina skimret på bild på naglarna men jag tycker det framträder mer IRL än på bilderna ovan. Men jag fick däremot till en flaskbild där man ser det lite bättre:

Misa Hip to my Jive: Bop til You Drop

Jag trivs verkligen i de här typerna av varma korallrosa nyanserna, de passar mina färger väldigt bra. Lackegenskaperna är, som vanligt med Misa, exemplariska. Lättlackad konsistens och bra pigmentering som gör att det täcker i princip redan vid första lagret, dock tycker jag färgen blir lite fylligare efter två lager så det har jag haft här.

6 reaktioner på ”Misa Bop til You Drop

  1. Alla tycks törsta efter dessa korallfärger under våren 🙂 Det är som om man drabbas av vår/sommarfeeling 🙂 Fantastiskt fin nyans, det där.
    Mina vårkänslor kickar igång av korall men också en väldigt poppig rosa, jag vill alltid köpa ett knalligt rosa läppstift när det närmar sig vår! 🙂

  2. Linnea: Så sant, så sant! Den här är väl på pricken den typ av korallnyans som jag trånar mest efter när det börjar bli vår!

    Kerstin: Ja skimret gör det lilla extra, helt klart!

    Sminkan: Tack, ja jag trivs i den här koralliga tonen!

    Johanna: Vad roligt att du tycker det!

    Nailtastic: Ja det är det verkligen!

Vad tycker du?

