The Body Shop Nutriganics Drops of Youth

Antingen har många av er varit på sportlov förra veckan eller så skrev jag bara om tråkiga saker för det har sällan varit så få kommentarer här på bloggen som under förra veckan… Den här veckan har vi sportlov och dessutom närmar sig vår flytt med stormsteg, vilket eventuellt kommer börja märkas redan nu här på bloggen. Just nu brottas jag med saker som hur man bäst flyttpackar drygt 300 nagellack så att kommer fram i fint skick. Har du några förslag?

The Body Shop Nutriganics Drops of Youth

Men nu över till det inlägget egentligen handlar om. The Body Shops ekologiskt certifierade serie Nutriganics är för hy som börjar uppvisa de första tecknen på åldrande och serien har nu fått tillökning i form av det s k superserumet Drops of Youth.

Superserum vs. vanligt serum kan man ju undra – vad är skillnaden? Drops of Youth ska användas under serum och dag- eller nattkräm. Ett par – tre droppar masseras in i huden och serumet, som innehåller stamceller som bevarar fukt och ger ny energi och lyster till torr hy samt värdefulla mineraler, spårämnen, enzymer och vitaminer, ska boosta hudens egen naturliga förnyelseprocess och ge en mjukare hy med frisk lyster.

Sedan ungefär tre veckor tillbaka använder jag Drops of Youth på morgonen som komplement till min vanliga hudvård. Jag applicerar det precis som det rekommenderas – tar ca 3 droppar som jag stryker ut över huden och låter det sjunka in en stund innan jag applicerar min ansiktskräm (just nu använder jag inget annat serum). Drops of Youth är en ofärgad ganska rinnig gel som är så gott som doftfri. Produkten doseras enkelt med den pipett som sitter i flaskans kork och risken att ta alldeles för mycket är minimal.

Redan första gången jag använde Drops of Youth lade jag märke till att min hy kändes fräschare – både jämnare i strukturen och med frisk lyster. Nu är det ganska länge sedan jag använde serumet Idealist från Estée Lauder, men om jag minns rätt påminner effekten av dessa två serum om varandra ganska mycket. Ev. stora porer upplevs som mindre (och kanske också blir det över tid, det kan jag dock inte uttala mig om ännu), hyn ser över lag både friskare, jämnare och slätare ut.

När jag använder Drops of Youth upplever jag inte samma behov av att använda ansiktsprimer innan jag lägger makeup eftersom hyn blir jämnare, silkeslen, och också fuktmättad men utan att bli glansig.

Att de här dropparna gör något bra med min hy – även om jag inte använder dem tillsammans med några andra produkter från Nutriganics-serien – är tydligt. Även om det innebär ett extra moment i min dagliga hudvårdsrutin så känns det självklart att sträcka sig efter flaskan efter rengöringen och jag tror att jag kommer köpa mig en ny flaska när den jag har tagit slut!

Pris: 30 ml kostar 375 SEK.

Jag har fått produkten som pressprov.

16 thoughts on “The Body Shop Nutriganics Drops of Youth

  1. Jag lindade in mina lack två och två i bubbelplast. Det rekommenderas inte!😉
    De kom visserligen fram hela, men det tog väldigt lång tid både att packa och packa upp.

  2. Kerstin: Nä, jag är väldigt nöjd såhär långt!

    Kajalpennan: Och flytta dem separat bara? Vi ska ha flyttfirma nämligen, och jag vill slippa så mycket specialhantering som möjligt…

    Sandra N: Det lät ambitiöst. Och tidskrävande. Kanske rentav tar så lång tid att packa upp att det blir som en ny lackleverans för att man hunnit glömma bort vad man har!?😉

    Lotta: Ja det kostar ju en slant, som serum ofta gör. Kolla om du kan få prov nästa gång du är i butik så kan du i alla fall testa ett par dagar!

    Des: Vad kul att du också gillar det!

  3. Hmm, jag undrar hur den produkten kan vara bra för huden och speciellt då ‘hy som börjar uppvisa de första tecknen på åldrande’. Andra ingrediensen är denatuerad alkohol, sprit helt enkelt. Något som torkar ut och sliter på huden… jag struntade i att köpa den när jag stod i kön på BS -först där läste jag innehålsförteckningen

    • Tack för din kommentar! Jag har inget svar på det faktiskt! När jag läser på om det här med alkoholer i hudvårdsprodukter (för det ingår ju i många produkter) så uppfattar jag det som att inte alla alkoholer är skadliga utan vissa kan ha en funktion att t ex transportera andra ingredienser ner i huden.

      Eftersom jag är intresserad av att veta mer om detta har jag faktiskt kontaktat The Body Shop för att se vad de säger om det hela, så jag hoppas kunna återkomma med mer info!

  4. Jag stod och fingrade på det här om dagen men lät bli att slå till när jag såg att alkohol kom så högt upp på ingredienslistan. Jag skulle också vara väldigt intresserad av att höra vad de svarar! Vekar ju himlans trevligt annars.

  5. Kopte denna idag! Men VA? Kostar den 300 kr.. Ar det ett skamt, gud vad sjuka overpriser Sverige har.. de e sa synd.. Har kostar den £10-£15 eller nagot.. minns inte.. nice blog.. x

Vad tycker du?

