MIYO Big Fat Lashes Mascara

MIYO Big Fat Lashes mascaraJag skrev som hastigast om volymmascaran Big Fat Lashes Mascara från MIYO i ett tidigare inlägg, men jag tänkte sedan att den trots allt är värd ett alldeles eget inlägg. Jag är nog ganska dålig på att testa mascaror faktiskt. Eller jag är bra på själva testandet, men det går lite långsamt för av hygieniska skäl vill jag inte ha flera öppnade parallellt (för då glömmer jag bort hur länge de varit öppna) utan jag vill hellre köra slut på dem en i taget, i alla fall dem jag gillar.

Jag föredrar volymmascaror framför förlängande varianter av den enkla anledningen att jag har långa fransar av naturen men gärna vill ha dem fylligare. MIYO-mascaran Big Fat Lashes mascara har jag använt i drygt två veckor, och precis som flera av de volymmascaror jag gillar har den en stor, knubbig borste. Borsten är väl dimensionerad till storleken på öppningen till hylsan – jag behöver inte skrapa av överflödig mascara utan den är lagom ”laddad” när man tar upp den. Ett par svep på fransarna ger fint separerade fylliga fransar med bra svärta.

Hållbarheten är bra – jag har hittills inte upplevt problem med nedfall av mascara under dagen.

Det enda negativa, som jag också tog upp när jag nämde den tidigare, är att den sätter sig väldigt snabbt, vilket gör det svårt för mig som ofta får lite kladd på övre ögonlocket vid applicering. Jag är van att kunna ta en torr bomullspinne och bara stryka bort det som kommit på huden (d v s utan att förstöra ögonskuggan jag lagt) men den här sitter rejält på huden och jag får gnugga en hel del och ibland även fukta bomullspinnen för att få bort det, vilket gör att ögonskuggan alltid behöver bättras på efter mascaran. Lite meckigare alltså, men eftersom jag trivs med mascaran i övrigt så har jag överseende med detta.

Och så över till bildbeviset. Mina fransar au naturel (fast jag har hunnit lägga svart penna mellan fransrötterna):

Ögonfransar au naturel

… och efter ett par svep med MIYO Big Fat Lashes mascara på övre fransrad:

MIYO Big Fat Lashes mascara

Så för att tala klarspråk – ja, jag gillar den här! Lättanvänd borste, bra formula och rejäl svärta, samt inga spindelben och inget nedfall. Dessutom ett stort plus i kanten för priset – MIYO:s mascaror kostar endast 59 SEK.

Jag har fått produkten som pressprov.

Vad tycker du?

