Holofredag: Essie Go Overboard + Wet n Wild Blue Wants to Be a Millionaire

Idag hakar jag på Skimmerskuggans holofredag (som inte ”påats” ännu men jag antar att det kommer!?) med en layeringmanikyr. Först har jag det havsblå krämlacket Go Overboard från Essies kollektion med samma namn och över det har jag lagt två lager av Wet n Wilds skira hologlitterlack Blue Wants to Be a Millionaire.

Först en titt på Essie Go Overboard ensamt:

NOTD Swatch Essie Go Overboard

NOTD Swatch Essie Go Overboard

Färgen är ursnygg – djup havsblå med en liten dragning åt petrol. Det var lite tjockt i konsistensen tycker jag. Å ena sidan blir det ju väldigt täckande men det var lite svårt att måla med, kladdade en hel del.

Såhär blev det med två lager Blue Wants to… över:

NOTD Swatch layering Essie Go Overboard & Wet n Wild Blue Wants to Be a Millionaire

Det krävs bilder i direkt sol för att det fina hologlittret ska synas:

NOTD Swatch layering Essie Go Overboard & Wet n Wild Blue Wants to Be a Millionaire

NOTD Swatch layering Essie Go Overboard & Wet n Wild Blue Wants to Be a Millionaire

Det har ett riktigt fint microglitter i sig och jag vet inte om det bara var tur, men den här penseln var inte alls sådär klumpig och svår som jag upplevt med de andra jag provat från Wet n Wild.

Jag blev själv väldigt förtjust i kombinationen – den mellanmörka basen som Go Overboard ger lyfter fram Blue Wants to… på ett ytterst fördelaktigt sätt, speciellt när solen strålar så härligt som idag. Den här kommer jag köra repris på.

Önskar alla en skön fredag i vintersolen!

Jag har fått Wet n Wild Blue Wants to Be a Millionaire som pressprov.

8 reaktioner på ”Holofredag: Essie Go Overboard + Wet n Wild Blue Wants to Be a Millionaire

  1. Gillade både med och utan glittret. Snygg blå/grön/grå. Har inget sånt lack alls. Färgstarkt men ändå ganska elegant liksom. Läckert!

  2. Malin: nio dagar av tio föredrar jag det så jag med 🙂

    Tove: Essielacket är grymt snyggt!

    Cactus: Ja jag tyckte också hologlittret gjorde sig bra över en lite mellanmörk blå men som ändå inte är nästansvart.

    Sminkan: Samma här! Ja, Go Overboard har en väldigt fin färg.

    Kerstin: 🙂 Jag bär inte holo så ofta men ska jag göra det är det ju bra att pricka en fredag 🙂

Vad tycker du?

