Vårnyheter från The Body Shop

Nyligen höll The Body Shop en pressträff med information om vårens nyheter. Själv satt jag just då på verkstaden med en trasig bil men generöst nog fick jag istället några av produktnyheterna hemskickade.

För dig som gillar choklad finns nu en serie intensivt återfuktande kroppsprodukter som går under namnet Chocomania. Tvålar, duschkräm, kroppsscrub, kroppslotion, kroppssmör och till sist också läppbalsam – alla med doft av choklad. Produkterna i serien innehåller 47% Community Fair Trade-producerat kakaosmör, som utvinns ur kakaobönan. Kakaosmör har både mjukgörande och fuktighetsbevarande egenskaper.

The Body Shop Chocomania Bag of Hearts Soap

The Body Shop Chocomania Shower Cream

The Body Shop Chocomania Body Scrub

The Body Shop Chocomania Body Butter

The Body Shop Chocomania Body Lotion

The Body Shop Chocomania Lip Butter

Till våren kompletteras också den ekologiska Nutriganics-serien, som innehåller produkter för ansiktet, med Drops of Youth – ett koncentrat som ska göra att hyn ser slätare, fräschare och friskare ut. Koncentratet används innan dagkrämen appliceras. Precis som övriga produkter i Nutriganics-serien består Drops of Youth till 98% av ingredienser som har sitt ursprung i naturen. Produkterna är också fria från parabener och silikoner.

The Body Shop Nutriganics Drops of Youth Concentrate

Jag hade hunnit klämma lite på kroppssmöret redan innan jag fick pressutskicket, och nu fick jag både duschkrämen och kroppssmöret hemskickat, samt Drops of Youth och två nya lippies!

The Body Shop Chocomania Body Butter & Shower Cream

The Body Shop Nutriganics Drops of Youth

The Body Shop Born Lippy Strawberry Lip Balm and Pomegranate Lip Balm

Kroppssmöret är otroligt fylligt och krämigt i konsistensen och ska vara intensivt återfuktande i hela 48 timmar:

The Body Shop Chocomania Body Butter

Dessa ska bli spännande att testa lite mer ingående tycker jag!

Har du hunnit titta och lukta på Chocomania-produkterna ännu? Något du är sugen på? Vad tycker du om godisdoftande hudvårdsprodukter?

6 reaktioner på ”Vårnyheter från The Body Shop

  1. Jag måste erkänna att chokladdoftande hudvård och kroppsvård kommer inte att komma in i mitt badrum. Jag har svårt för de flesta av Body shops produkter just därför att de luktar så mycket – av olika frukter och godis. Det spelar ingen roll hur bra produkterna är, om jag inte står ut med lukten så kan jag inte använda dem. Och det är ju inte heller bara Body shop som gör så, jag har en riktigt bra hudkräm från Elizabeth Arden?? Estee Lauder??? som luktar så mycket att den tar över från min parfym. Usch – går bort!!
    Men snälla, testa ”Drops of youth”, för den låter som något jag skulle behöva – jag har gått på ca 5 timmars sömn per natt sedan grabben föddes – och han är 11 nu.

    /Veronica

    • Jag har också jättesvårt för vissa av de här starka söta dofterna. Till att börja med ska man ju tycka om doften, sedan vill jag att den ska släppa ganska snabbt så att den inte konkurrerar med ev. parfym.

      En till som sover 5h/natt – du är inte ensam, även om jag inte gjort det i 11 år… Vore härligt om en produkt också kunde få en att känna sig pigg, inte bara se pigg ut, eller hur!? 🙂

      • Oh ja!!! Det var en period när jag faktiskt funderade på att äta grabbens ADHD medicin (den amfetamin baserade) men jag bestämde mig för att låta bli. Nu äter han inte den längre så frestelsen är borta. Det är väl egentligen så att man borde gå och lägga sig tidigare, eller hur?

  2. Jag tycker att skrubben var härlig och bodubuttret. Men lip balmen luktade lite mkt och smakde illa. Serumet gillar jag 🙂 Vad tyckte du sen om produkterna?

    • Spännande att höra vad du tyckte! Kan tänka mig att läppbalsamet i serien kan bli lite too much (för nära till näsan?)… Själv har jag inte hunnit testa de produkter jag fick tillräckligt för att uttala mig ännu, men recensioner kommer framöver!

Vad tycker du?

