OPI I Have a Herring Problem

I Have a Herring Problem kanske är lacket med det roligaste namnet i Holland Collection? Formulan är densamma som I Don’t Give a Rotterdam; krämigt lack med ett ganska grovkornigt silverskimmer. Vid första anblicken är nyansen också väldigt lik, men I Have a Herring Problem är lite dovare och varmare i tonen vilket gör det mer turkost:

Swatch OPI Holland Collection I Have a Herring Problem

Swatch OPI Holland Collection I Have a Herring Problem

Här räckte det med två lager för full täckning och sedan har jag toppat med ett lager SV, vilket behövs för att få en högblank finish – skimmerpartiklarna är nämligen så pass grova att ytan blir lite ojämn.

I Have a Herring Problem är väldigt snyggt och jag trivs betydligt bättre med detta än Rotterdam på naglarna, trots att de ser ut att vara väldigt lika. Men den här lite mer varma lite ”smutsiga” tonen passar mina färger bättre helt enkelt!

Jag har fått produkten som pressprov.

En reaktion på ”OPI I Have a Herring Problem

  1. Fint! Jag gillar denna bättre än I Don’t Give a Rotterdam.

    Lite kul att OPI kör på denna typen av skimmer nu, det påminner en hel del om skimret Depend körde mycket med förra året.

Vad tycker du?

