OPI I Don’t Give a Rotterdam

I Don’t Give a Rotterdam från OPI Holland Collection är ett isigt gråblått lack med silvrigt, lite grovkornigt, skimmer:

Swatch OPI Holland Collection I Don't Give a Rotterdam

Swatch OPI Holland Collection I Don't Give a Rotterdam

Mina naglar, och händer, är tyvärr ett sorgligt kapitel just nu! Naglarna nedfilade till max och händerna torra och fnasiga – jag har till och med fått elaka självsprickor på båda tummarna, vilket såklart gör jätteont. Igår körde jag en intensivkur med mandelolja följt av en jätteklick handkräm och efter det kändes inte huden lika torr och stram i alla fall.

Åter till I Don’t Give a Rotterdam! Det är lättmålat men lite skirt, jag har tre lager här. Torkade dock snabbt med ett lager SV.

Jag tycker färgen är fin, men däremot vet jag inte om den känns så vårig?

Jag har fått produkten som pressprov.

6 reaktioner på ”OPI I Don’t Give a Rotterdam

  1. Tycker det är en jättefin färg!
    Mina naglar är värre än dina, dom flisar sig igen upp till halva nageln. Och då ser det inte så bra ut med nagellack, det håller liksom inte. Jag tycker ändå att dina är fina fast dom är korta. Mandelolja tänker jag anama och prova, kanske bra till både naglar och självsprickor?
    Funderar på att prova Mavalas 2 fas, det kanske kan klistra ihop naglarna. Vad tror du?

    • Det är bra att kombinera olja och kräm! Bäst är att ösa på massor och sedan trä ett par platspåsar över händerna och vira in dem i en filt eller vetevärme – värmen hjälper olja och kräm att gå in i huden. Eller för den som vill vara effektiv – olja, kräm och sedan plasthandskar och köra igång med städning så får det verka under tiden 🙂

      Nja, min erfarenhet av Mavalas tvåfas är tyvärr att den inte gör någon skillnad. Jag skulle hellre rekommendera en bra nagelolja och någon bra nagelstärkare. Jag fick massor med bra tips när jag bad om hjälp för ett tag sedan – kolla alla kommentarer här!

      Hjälp! Tips för naglar som skivar sig?

    • Jo, skimret påminner en del om det i Dependlacken som kom våren 2011. Men det här är inte lika fullspäckat med skimmerpartiklar och de lägger sig inte ovanpå på samma sätt som jag upplevt med några av de Dependlack jag testat från den kollektionen, utan skimret är ”djupare” med det här, tycker jag.

Vad tycker du?

