H&M On Ice

Det är lite svårt att hänga med i svängarna bland sminkhyllorna på HM – de släpper så många olika linjer med egna produkter. Jag kollar alltid efter nyheter bland deras vanliga egna lack eftersom jag tycker att lacken håller bar kvalitet och dessutom brukar komma i roliga färger, men om man kikar runt lite så finns det alltså fler HM-lack!

I höstas kom en liten serie produkter med Bambi på; bland annat två lack, en parfym och några kroppsprodukter. Ett av de två lacken är On Ice, ett ljust krämlack i en smutsigt mintgrön ton. När jag säger smutsig menar jag att det inte är en klar färg, utan den har lite grått och gult i sig vilket gör att den ser lite ”skitig” ut. Slutresultatet är väldigt opakt vilket gör att minsta misstag t ex i kanten mot nagelbanden syns, så det gäller att vara noggrann.

Swatch HM On Ice

Swatch HM On IceKonsistensen är åt det tjockare hållet, så det är svårt att få tunna lager om man vill ha det. Lacket har bra täckning – två lager ger en helt jämn och verkligen högblank finish. Den här flaskan är för övrigt betydligt bättre än de andra som HM har, de med en stor svart klumpig kork som är helt omöjlig att måla med…

Jag kan faktiskt inte bestämma mig om jag gillar den här färgen eller inte. Jag har en känsla av att det här inte kommer att användas så ofta. Vad tycker ni?

8 reaktioner på ”H&M On Ice

  1. Jag har personligen väldigt svårt för dessa typer av lack. De är så ogenomskinliga att mina naglar ser ”döda” ut. Ungefär som en helvit bil, – den blir ”platt” på något sätt. Jag vet att det är trendigt osv men dessa lacktyper får stå kvar på hyllan för min del..

    • Precis så känns det på mina naglar också, det är väl därför jag känner mig lite tveksam till det. Det finns definitivt många betydligt snyggare lack att välja mellan!

  2. Jag tycker det är fint, fast jag brukar köra med vilket som helst högglansigt topplack för annars tycker jag också färgen blir lite för ”solid”. 🙂

    • Ha ha, ja det var faktiskt bambitrycket på flaskorna i den här serien som fångade min uppmärksamhet 🙂

      Och ja, liiite för opak, tycker jag också.

Vad tycker du?

