Dr. Hauschka Med Ice Plant Body Care Lotion

Sample Dr Hauschka Med Ice Plant Body Care LotionVintertid får jag ofta återkommande torrfläckar på kroppen. De kommer på samma ställen varje vinter och huden blir knottrig och kliande. Den här vintern har jag testat kroppslotionen i Dr Hauschkas Med Skin-serie; Ice Plant Body Care Lotion, som jag fått ett par småprover på.

Produkterna i Med Skin-serien innehåller isört som är en starkt fuktbevarande växt och som ingrediens i hudkräm är den bra mot torr hy och dämpar klåda. De innehåller också naturliga vegetabiliska fetter och oljor, som avokadoolja, mangosmör, mandel- och jojobaolja. Ice Plant Body Care Lotion ger huden mycket fukt, vårdar och lugnar samt stärker hudens egen motståndskraft. Det har gjorts kliniska och dermatologiska tester som visar att den är effektiv för torr hud med klåda.

Jag smörjer hela kroppen med den dagligen och ytterligare en gång/dag på de torra områdena. Lotionen känns omedelbart skönt lindrande på min kliande hy och redan efter ett par dagars regelbunden användning är de torra partierna redan mindre knottriga och irriterade.

Utifrån min upplevelse av att testa den här lotionen skulle jag verkligen rekommendera att testa den om du har återkommande problem med torr, kliande hy på kroppen. Den här skulle jag gärna ha en fullstor flaska av!

Jag har fått produktproverna som pressprov.

2 thoughts on “Dr. Hauschka Med Ice Plant Body Care Lotion

  1. Jag har också kliande torrfläckar och måste duscha i oparfymerat, helst Lactacyd. Tråkigt men bra. Det som har varit bäst för mig att smörja med är Miniderm från Apoteket. Fast det tar jag bara just på torrfläcken/arna!

    • Oj, Lactacyd – funkar det verkligen? Jag tycker den är alldeles för stark faktiskt! Såklart är det individuellt men för mig är duschkräm mindre känsligt – den sköljer man ju av, medans det man smörjer med faktiskt stannar kvar på huden.

      Däremot är ju Miniderm ett mycket bra alterantiv det också, det är ju ofta det man som atopiker rekommenderas att använda dagligen för att återfukta och bygga upp hudens egen barriär.

Vad tycker du?

