Benefit Georgia Face Powder

Benefit Georgia Face PowderJag får erkänna att jag, när jag först köpte Benefit Georgia (i tidernas begynnelse, när jag fortfarande var Benefit-oskuld) trodde att det var ett rouge. Så först blev jag lite besviken på att det gav så lite färg. Sedan förstod jag att Georgia inte är ett rouge, utan snarare ett puder med en varm persikolyster, och då blev det ju en helt annan sak!

Georgia kommer bäst till sin rätt som ett finishingpuder som appliceras lätt över hela ansiktet och jag skulle tro att det passar ljusare hudtoner bäst. Det är absolut inte täckande utan skirt och ger en frisk och fräsch look med en lite varm touch (utan att för den skull bli orange eller på annat sätt se onaturligt ut). Georgia har också lite lite skimmer i sig, vilket jag tycker visar sig i form av en fin lyster, inte mer än så.

Benefit Georgia Face Powder

Parfymfritt i all ära men jag kan inte låta bli att fängslas av den lätta persikodoften som Georgia har. Man känner den bara om man sticker näsan i asken eller möjligtvis precis när man applicerar pudret. Även om det kanske känns onödigt att parfymera ett puder kan jag inte låta bli att tycka att det är lite charmigt på något sätt – jag gillar det!

Det är svårt att swatcha Georgia på ett rättvist sätt, men i det här inlägget finns en bild där jag har Georgia som finishingpuder tillsammans med en varmtonad bronzer.

En reaktion på ”Benefit Georgia Face Powder

  1. Det är så himla fint! Jag använder mitt mest som highlighter, men jag är så blek på vintern att det ibland funkar som rouge på mig också 🙂

    Jag har några gamla swatches som syns ganska ok, jag länkar i länkfältet!

Vad tycker du?

