Nyårsnaglarna

Ofta faller valet på något svart eller mörkt blå lack till nyår, men i år känner jag för något helt annat. Jag grundade med neutrala Ballet Slippers från Essie, som är vackert i sin enkelhet. Ovanpå det lade jag två lager av NOUBA #482 (och har en smula dåligt samvete över att jag fortfarande inte lyckas få ur mig ett inlägg om presseventet jag var på för NOUBAs relaunch i mitten av december- skämmes!).

Hur som helst, NOUBA #482 är ett tjusigt ljust silverglittrigt lack med konfettiglitter och silvrigt hologlitter. Ensamt behövs minst tre lager för ett täckande resultat, men ovanpå ett ljust hyfsat täckande blir det jättesnyggt redan vid första lagret, här har jag lagt två för mer glitter:

Swatch NOUBA Nail Polish no. 482

Swatch NOUBA Nail Polish no. 482

Här hade jag kunnat stanna och varit nöjd, men istället gick jag bärsärk bland glitterlacken. Över NOUBA-lacket har jag lagt China Glaze Snow Globe (älskar!) och Viva la Diva no.68 & no.72.

Resultatet är ljust champagnefärgat och väldigt, väldigt, blingigt och glittrigt. Det tog en stund och trots två lager SV över är ytan fortfarande inte helt slät men jag är jättenöjd med effekten av allt detta glitter (och förnekar just nu att det kommer vara ett h*&%#e att få bort det):

NOTD Glitterbonanza NOUBA #482 China Glaze Snow Globe Viva la Diva #68

NOTD Glitterbonanza NOUBA #482 China Glaze Snow Globe Viva la Diva #68

NOTD Glitterbonanza NOUBA #482 China Glaze Snow Globe Viva la Diva #68

Å så en inzoomad, för att se glittereffekten:

NOTD Glitterbonanza NOUBA #482 China Glaze Snow Globe Viva la Diva #68

Ber om ursäkt till alla känsliga eftersom bilderna är tagna innan ”städning” och insmörjning av nagelband.

Gör du något särskilt med dina naglar till nyårsafton?

16 reaktioner på ”Nyårsnaglarna

    • Ja blingigt blev det ju onekligen, och rätt oväntat även för mig – jag hade tänkt stanna efter NOUBA-lacket och är ju egentligen inte så stor på glitterlack. Men, sedan rullade det bara på 😉

      Ditt låter snyggt – ser fram emot bilder!

  1. Mycket snyggt!!!
    Själv har jag Black Galaxy med extra glitter ovanpå. Hittade ett gammalt överlack med hologlitter, sen ville jag prova ett lager guld över det, tyckte inte det gav nån färg precis till jul-naglarna. Men det gjorde det nu, så jag har en nagel (lillfingret) som är gulidig. Passar inte alls med lacket.
    Jag blundar också för att det är jättesvårt att ta bort.

  2. Jättevackert! Jag har fortfarande inte bestämt mig för vad jag ska ha för manikyr ikväll, det brukar bli något holografiskt eller glittrigt, jag funderar på något i rosa eller lila iaf.

  3. Åsa: Tack!

    Julia: Ja, Snow Globe är underbar! Lätt ett av årets 10 bästa lacknyheter i min bok.

    lenorebohman: Sant, det har jag också märkt!

    Josephine: Låter elegant vackert!

    Sminkan: Tack! Ja, vinterbling är det verkligen!

    Lotta: Ja man vet aldrig riktigt vart det slutar när man börjar experimentera, ibland blir det hur snyggt som helst och ibland bara pannkaka!

    Roxcat/strong>: Tack! Rosa eller lila holo låter fint!

Vad tycker du?

