Estée Lauder Nutritious Vita-Mineral Makeup

Estée Lauder Nutritious Vita-Mineral Makeup

Estée Lauder Nutritious Vita-Mineral Makeup är en krämig foundation med både vårdande och skyddande egenskaper tack vare sitt innehåll av bland annat vitamin C och E samt antioxidanter. Under tiden jag var gravid var min hy mindre torr än vanligt men under hösten har den successivt börjat återgå till sitt normala, torra, tillstånd och det är i samband med den förändringen jag börjat använda Nutritious Vita-Mineral, eftersom min hy börjat ställa andra krav på foundations för att se frisk och sund ut.

Den är tjock och krämig i konsistensen och jag föredrar att applicera den med fingertopparna. Täckningen är medel snarare än hög men man kan jobba upp ett mer täckande resultat genom att lägga två tunna lager. Finishen är naturlig och fräsch, och med en lätt lyster snarare än matt.

Den här känns mjuk och återfuktande för min lite torra hy. Vintertid i det kalla dagsljuset kan effekten lätt bli kakig och onaturlig med en allt för täckande och matt foundation, därför uppskattar jag den naturliga finishen.

Estée Lauder Nutritious Vita-Mineral Makeup & Nars Mata HariDen finns tyvärr bara i fyra nyanser och jag använder den ljusaste, 1.0, som passar min vinterhy bra. Här har jag applicerat ett ganska tunt lager av Nutritious Vita-Mineral, utan att fixera med något puder. På kinderna har jag det  matta kallt rosa rouget Mata Hari från Nars. Ögonmakeupen har fått ett eget inlägg, här.

Jag misstänker att den kanske inte passar den med fet eller blandhy och en är heller inte något för den som vill ha ett matt resultat eftersom den ger känsla av fukttillförsel och ger en naturlig ”fuktmättad” lyster.

Produkten är väldigt dryg – det händer fortfarande att jag utan att tänka efter klämmer ut betydligt mer än vad som faktiskt går åt. Ur det perspektivet hade jag föredragit en pumpflaska istället för tub.

2 thoughts on “Estée Lauder Nutritious Vita-Mineral Makeup

Vad tycker du?

