Efterlysning: tips på exfoliering

Kära vänner, jag behöver er hjälp!

Jag har nästan slut på exfoliering och jag funderar på vad jag ska köpa när jag klämt ut det sista ur tuberna. Min erfarenhet av syrabaserade peelingprodukter är väldigt begränsad – jag har bara testat Emma S. Ageless Enzyme Peel och Cliniderm Dual Action 2 in 1 Peeling and Mask – men tror trots allt att det är en syrabaserad exfoliering jag behöver för att minimera den mekaniska nötning som traditionell peeling ger, min hy verkar trots allt må bäst av det.

Innan jag går och köper något nytt vill jag har era tips! Har du någon syrabaserad exfoliering som du tycker om och skulle rekommendera? Alternativt är det någon du testat som du absolut inte rekommenderar?

8 reaktioner på ”Efterlysning: tips på exfoliering

  1. Vet att du söker en syrabaserad peeling i detta inlägg. Men om du sommartid behöver en med korn (man ska ju vara försiktig med syra på sommaren) så måste du bara prova Matis Réponse Vitalité Energising Scrub, den är den bästa och härligaste peeling jag någonsin testat. Bara den fräscha doften gör mig glad och så innehåller den precis lagom många lagom riviga korn. Den är ljuvlig helt enkelt.

  2. Jag gillar Dermalogicas gentle cream exfoliant och daily microfoliant. Dessa två återkommer jag alltid till då jag inte testar någon ny produkt. Just nu testar jag Peter Thomas Roth Clinical Peel and Reveal som både är mekanisk peeling och enzympeelingi en och samma produkt. Trots att jag har känslig hud och återkommande perioral dermatit är jag än så länge väldigt nöjd med den. Sensai by Kanebo Silky Purifying Silk Peeling Powder har jag också prövat men tyckter inte den är värd pengarna, gjorde inte någon större skillnad liksom.

  3. Jag är ganska kräsen av mig, har provat flera olika märken och tycker helt klart att Dermalogicas daily microfoliant är bäst. Värt att prova åtminstone! P.S. huden blir babylen.

  4. jag rekommenderar att kika runt på Garden of Wisdoms exfolierande produkter! Olika syror och -blandningar för olika hudtyper och önskat resultat, finns små förpackningar att prova också.

  5. Tack för era tips – det är alltid värdefullt att få rekommendationer på sådant andra gillar (eller ogillar) när man ska köpa nytt, speciellt när det är lite dyrare grejer.

    ninnis: Sant, ibland behöver man ju en traditionell ”scrub” av olika skäl, den du tipsar om låter trevlig!

    Anna: Tack för tipsen! Det är förstås extra intressant att höra vad som funkar för dig om du har PD eftersom jag haft besvär av det tidigare och inte gärna vill få tillbaka det!

    Cissie: Den verkar vara mångas favorit utifrån research på andra bloggar och svar jag fått på Twitter!

    Kerstin: Tack för tipset – jag ska genast spana in din recension!

    Marie: Ett märke som är nytt för mig faktiskt (även om jag hört talas om det). Ska kika lite, och vad bra med små förpackningar för att kunna testa sig fram!

  6. Oriflame’s Optimals Gentle Peeling Cream är helt underbar! De minimalaste små partiklar som rengör och exfolierar väldigt skonsamt och effektivt. Jag älskar den! Och prislappen på 130 kr (ordinariepris) gör den ju inte sämre. 🙂

Vad tycker du?

