Nyårstävling

NyårstävlingTill nyårsafton är det många som satsar lite extra på makeupen och för att vara säker på att allt sitter där det ska en hel festkväll och för att få lite extra glow kan man ju behöva lite hjälp på traven. Så vad kan passa bättre som vinst till nyårstävlingen än ett kit med  Lumene Beauty Base Eyeshadow Primer, Dark Under Eye Concealer och Illuminating and Smoothing Primer!?

Lumene Beauty Base Eyeshadow Primer, Dark Undereye Concealer och Illuminating and Smoothing Primer

Det är alltid kul att kunna tävla ut sådant som man själv tycker om och de här tre produkterna är alla flitigt använda hos mig! Läs gärna mina recensioner av Illuminating and Smoothing Primer och Dark Under Eye Concealer.

För att vara med i tävlingen lämnar du en kommentar till det här inlägget där du berättar hur du helst sminkar dig till årets sista stora fest. Om du har en egen blogg får du gärna länka till inlägg där du visar en rejäl festmejk!

Tävlingen avslutas 9.00 på morgonen på nyårsafton och vinnaren kommer annonseras här på bloggen så kom ihåg att kika efteråt för att se om du vunnit.

16 reaktioner på ”Nyårstävling

  1. Jag har ofta kört på silver och glitter i nyårsmakeuperna. Sotade ögon men med ljust silver på ögonlocken. Till nyår får det gärna vara lite mer dramatiskt. Och så ingen extra färg på läpparna, det räcker med framträdande ögon tycker jag. Det här nyåret lär dock bli lugnt utan festande så ingen makeup att tala om i år 🙂

  2. Jag kör den klassiska stilen med en primer från Shiseido o ljus foundation, (Chanel´s Vitalumiére nr 10). Ett svagt rosa rouge med lite skimmer, countouring från Tom Ford och highlighter på kindbenen o näsryggen (Helena Rubinstein´s ”Prodigy Liquid Light). Eventuellt skippar jag pudret, men förmodligen daskar jag på lite av Dior´s ljusaste på T-zonen. Sotade ögon, massor av mascara (gärna Dior) och varför inte en glitterliner i valfri färg. På läpparna har jag maffigt rött läppstift toppat med glosset ”Gold” från MUS och på naglarna ett Diorlack, t ex ”Underground” med ett hexagonglittter på tipparna. Såja! Ett par killerheels o jag är redo för fest! Gott Nytt År! 🙂

  3. Jag kommer köra på en beige-brun sotning och sen ösa på glitter, har inte riktigt bestämt mig om det blir guld eller multifärgat än, det beslutet spar jag nog till det är dags ^^ Rosa kinder och isadoras jelly stift merry berry kommer nog matcha min vinröda klänning fint tror jag 🙂

  4. Jag brukar använda mig av antingen en guldbrun sminkning med mellanrosa läppar och beige naglar med fyrverkeri mönster i glitter eller en svartsilvrig med röda läppar och leopardmönstrade svartsilvriga naglar 😀
    Men det beror ju på vad jag ska ha på mig också!

    Hoppas verkligen att jag vinner! 😀 För det här är ju grejer som alla skulle behöva ha i sin makeup låda 😉 Och eftersom att jag är nybörjare skulle det här verkligen sitta fint! 😀

  5. På nyår är det ALL IN!
    Här ska det inte snålas med sminket.
    Börjar med concealer, foundation och puder i hela fejjan. Snålar inte, man vill se perfekt ut.
    Fyller i ögonbrynen med som vanligt, fast lite mörkare.
    Eftersom jag ska ha en lila och svart klänning , så kör jag med sotade svarta ögon med en lilaglittrig ögonskugga på ögonlocken, samt en tunn tunn linje under ögonen.
    Snålar inte heller med kajalpennan, men överdriver inte heller 🙂 En bronzer från max factor använder jag också. Kanske lite highlighter får se hur det blir!
    På läpparna har jag bara lite läppglans, ögonen kommer vara i centrum ändå!
    Gott nytt år på dig!

  6. Jag kommer att göra som så många andra, en klassisk sotning med svart, grått och silver, men glittret sparar jag till naglarna som får prydas av Isadoras Black galaxy. Till detta frångår jag ”regeln” om att fokusera antingen på ögon eller läppar och kör röda läppar – Isadoras ”Summer red” är en röd nyans som passar mig, så den får trots sitt allt annat än årstidspassande namn hamna på läpparna.

  7. På Nyår blir det såklart lite extra! Jag brukar köra på antingen guld eller silver och mycket skimmer på ögonen.
    Fokus på ögon med svart flytande eyeliner och mycket mascara! Lite solpuder i t-zonen och lite rouge på kinderna, sen ett ljust läppglans åt det rosa hållet.

  8. Jag kör på concealer, flytande foundation och ett matt puder på huden, ett ofärgat läppglans och satsar allt på ögonen! En ljus skimrig skugga närmast ögonvrån, en grå eller lite mörkare silvrig mitt på ögonlocket och sedan en glittrig mörkgrå eller svart skugga längst ut för att ge ögonlocket mer djup. En svart flytande eyeliner närmast fransraden, gärna lösögonfransar och sen på med mascara! 🙂
    Naglarna är också viktiga på nyår, jag kör på färgglada och superglittriga. Har gärna ett enfärgat krämlack och sen toppar med några lager av ett ett genomskinligt lack med mycket glitterkorn i samma färg som det enfärgade lacket, då är det lätt att bygga upp så det blir väldigt glittrigt!
    Självklart får man jobba mycket med övergångarna i ögonskuggorna för att inte se ut som en panda, men det blir riktigt snyggt! Inte särskilt färgglad sminkning, men desto glittrigare och passar till alla klänningar 😀
    Blev en lång kommentar men nyårssminkningen är viktig 😉

  9. Satsar lite mer på basen, gör typ aldrig något åt ansiktet till vardags men till fest brukar jag lyxa till det med foudation och allt sånt. Sotade ögon med något glittrigt i och kanske lösfransar gör det ännu mer festligt och sen ett ganska neutralt läppglans/stift så är man snyggare än snyggast 😉

  10. Till årets sista fest, bara några dagar efter att jag fyllt 25 (vilket är om mindre än en timme – jippi!), blir det skuggor i mörkt lila och skimrande champange med mörk kajal, hallonröda glänsande läppar, stora 20-tals lockar och mörkt lila naglar. Det här kommer inte bara ge en massiv effekt utan även hålla hela natten och bli underbart snyggt på alla foton som förevigar kvällen! 🙂

  11. Jag älskar smokey-eyes, så det blir alltid någon form av det. I år blir det nog bronzigt! Med ljusa läppar och underbart vackra lösögonfransar!

  12. Här är en väldigt snygg Nyårs makeup som är jätte lätt att göra och som är hållbar!
    Jag tycker det bästa underlaget är bareMinerals Prime Time Primer Shadows. Det bleknar inte och lägger sig inte i ögonvecken. Jag lägger en ljus, hudfärgad eller rosa/aprikos, gärna skimrande skugga på hela locket. Sen en ljust grå skugga endast på locket. Använd sen en svart skugga och sota så mycket du vill. Jag sotar närmast ögat och yttre ögonbryn upp mot globlinjen.
    Böj fransarna och lägg på massor av mascara.
    Lägg sen en glitter eyeliner. Jag har blandat en egen av löst silver glitter och makeupstores mixing liquid.
    (En sak som är bra att tänka på är att glitter är farligt att få i ögat. Så var försiktig när du tar bort sminket och om det kommer i ögat skölj ordentligt!)
    Sist ett läppstift du trivs med gärna med mycket glans. Måste ev bättras på under kvällen.
    Och glöm inte naglarna. Viktigt en kväll som denna. De får gärna matcha läpparna!
    Gott Nytt År!

    franskanten.

  13. Underbar läsning med massor med härliga festmakeuper – tack för alla svar!

    Tävlingen är nu stängd och inga kommentarer senare än denna kommer att inkluderas. Vinnaren annonseras på bloggen inom kort!

Vad tycker du?

