Julaftonstävling

Makeupoholic adventstävling 2011Hörni, vi kör väl en tävling till, eller hur!?

Ibland händer det att jag kommer hem med en nyköpt produkt och upptäcker att jag redan har exakt den hemma. Klantigt, men det händer trots allt någon gång ibland. Den här hösten har det faktiskt inträffat vid två tillfällen att jag kommit hem med ett nytt snyggt rött Essie-lack för att sedan upptäcka att jag redan har just det lacket i samlingen! Så nu har jag två flaskor av två väldigt snygga röda lack, förmodligen tack vare min just nu lite sega amningshjärna 😉

Men inget ont som inte för nåt gott med sig – vad kan passa bättre än att tävla ut de oanvända exemplaren här?

Det handlar om lacken Russian Roulette och A List, två röda krämlack. Russian Roulette har en varm ljusröd nyans och A List har en lite kallare röd ton:

Essie Russian Roulette & Essie A ListRussian Roulette till vänster, A List till höger.

Såhär beskrivs lacken:

Russian Roulette: A classic bright red cream with subtle orange undertones.

A List: Award-winning classic creamy red.

Vill du vara med och tävla? Lämna en kommentar till det här inlägget och svara på två frågor:

  1. Vilket är ditt röda favoritlack?
  2. Om du fick bestämma namnet på det snyggaste röda lacket ever – vad skulle det heta?

Glöm inte tala om vilket av de två lacken Russian Roulette och A List du vill ha om du vinner.

Tävlingen stängs på julaftons morgon kl 09.00 så lämna din kommentar innan dess. Vinnaren annonseras på bloggen så glöm inte att gå in och kika för att se om du vunnit!

29 reaktioner på ”Julaftonstävling

  1. Just nu gillar jag ”Winter Berry” från China Glaze, men OPI´s ”Red” är inte heller dumt… Jag har jättesvårt att utnämna mitt favvolack, för precis som du så har jag en hel massa snarlika röda nyanser i min samling,- dock inget från Essie, märkligt nog.
    Jag skulle nog döpa mitt lack till ”Ultimate Passion”, eller varför inte ”Toxic Red”? Lökigt, men jag är inte bättre än så..;)

  2. 1) det finaste röda lacket jag vet är OPIs Pretty at the Premiere

    2) Mitt röda lack är inpirerat av Ferraris supporters och heter därför Tifosi. Nyansen är ett neutralt rött cremelack med hög glans och minimalt med rött microskimmer

  3. 1.) Min favorit är Chelsea Red från Isadora, beroende av hur många lager man tar går den från piggt ceriseröd till mörkt blodröd. Otroligt snyggt!

    2) Jag skulle döpa mitt röda lack till Revolutionary Red. Jag älskar både politik och smink 🙂

    Jag skulle vilja vinna A-list, den ser grymt snygg ut.

  4. Jag gillar faktiskt Mavals småfisar. Just nu är det Los Angelse som används mest (en gång i tiden hade jag det mest fanastiska röda från Depend, nr 40 tror jag det var. Jag var helt kär i det)

    ”Blood diamond” – Gnistrande blodrött.

    Och i så fall hejar på jag på A-list!

  5. Jag gillar OPI Red. Om jag fick döpa ett rött nagellack så skulle det heta A girls best friend, ett klassiskt rött nagellack passar till det mesta =)

    Jag skulle vilja vinna A-list

  6. Jag har inget rött lack i min lilla samling då jag är nybörjare på naglar så om jag skulle ha turen att vinna önskar jag A-list.

  7. Hm, vad svårt! Finns så himla många fina röda lack! Men jag måste säga att jag är förtjust i OPI Ali’s big break.. 🙂

    Om jag skulle välja namn på ett lack skulle det lätt heta ”Drop red gorgeous” 🙂 Så himla fyndigt 😉

    Jag skulle gärna vinna Russian roulette.. 🙂 God jul och gott nytt år!

  8. Mitt favoritröda är faktiskt HMs egna som heter ”red” kort och gott. Klassiskt och lättmålat krämlack som varken drar åt kallt eller varmt.
    Om jag fick döpa ett eget rött nagellack skulle det få heta Red velvet, som kakan. Mums!
    Jag är gärna med och tävlar om Russian Roulette.

  9. Mitt röda favorit lack är nog China Glaze Ruby Pumps lr OPI Bastille My Heart båda ganska mörka nästan åt blod hållet.

    Egen designat lack skulle nog få heta Red Hot Girly.

    Om jag vinner – A List

  10. Mitt röda favoritlack är Merry Red från Isadora, underbart vackert!
    Fick jag döpa ett lack själv skulle det bli något i stil med Raspberry Gloss, för jag älskar hallonrött och riktigt glansiga lack!
    Om jag vinner vill jag helst ha Russian Roulett.

  11. Mitt röda favoritnagellack är China Glaze Ruby Pumps. Mitt egna skulle heta Smokin’ red. Och jag vill väldigt gärna tävla om Russian Roulett (eftersom jag redan har A-list <–supersnyggt!)

  12. Mitt röda favoritlack är rödglittriga Ruby Pumps från China Glaze. Toksnyggt och härligt till jul.

    Jul är även min tid på året som rött används flitigast. Jag gillar blodröda glittriga historier och skulle döpa mitt lack till Bloody Christmas. Mörkt rött med massor av glitter.

    A List skulle jag gärna vilja vinna.

  13. Snygga lack!
    Mitt snyggaste lack är absolut China Glaze – Ruby Pumps, riktigt underbart vackert! Och om jag hade skapat mitt eget lack hade det hetat ”First and Last” för att det är så snyggt att det är det enda man behöver!

  14. Jag har tyvärr inte hittat någon röd favorit ännu. Men jag älskar Essie 🙂 Så detta kan bli nått!

    Det skulle heta ”Strawberry daiqiuri” 😉

    A-list

  15. Mitt favvolack på den röda skalan är ett gammalt från Maybellines water shine diamonds med namnet Cherry Carats! Det är djuprött med skimmer. Bra hållbarnhet, ok torktid och lättmålat o täckande. A-list är det lack jag helst vill vinna. Och mitt namn på snyggaste lacket blir True Blood!

  16. Jag har hittils inte hittat det perfekta röda lacket men Essie Size Matters är sådär klassiskt ursnyggt! Det snyggaste röda lacket ever skulle heta bang bang, my NOTD shot him down! 🙂

  17. favoriten är china glaze ”ring in the red”. det perfekta röda lacket heter ”red lips”. perfekta röda lacket & perfekta röda stiftet har nämligen samma nyans i min värld 😀

    jag skulle vilja ha russian roulette, som ser ut att vara sjukt nära det jag kallar ”perfekt röd”.

  18. Mitt röda favoritlack är H&M – Red.

    Det perfekta röda nagellacket, för mig, skulle ha namnet ”I’m dreaming of a red Christmas”

    Vill ha Russian Roulette om jag vinner! 🙂

  19. mitt favorit röda lack måste vara O.P.I- The Show Must Go On! En helt underbar ljusröd färg med skimmer.

    Jag skulle döpt lacket till Rudolph the red nose red-deer eller nåt sånt eftersom det är jul snart 🙂

    Jag skulle vilja vinna A list 🙂

  20. Hej!
    1. Jag gillar verkligen Nyx nagellack i färgen Dorothy.

    2. Ett namn skulle vara Red Riding Hood.

    God Jul önskar Viktoria

  21. London från Mavala är himla snyggt, klart favvolack hos mej. Om jag fick bestämma namn… hmm… Raspberry Riot! A-list vill jag helst vinna. God Jul 🙂

  22. Tack för alla svar, vad roligt att läsa både era favoriter och namnförslag!

    Tävlingen är stängd och inga kommentarer senare än denna kommer att inkluderas. Vinnaren annonseras på bloggen inom kort!

Vad tycker du?

