Color Club Snakeskin

Khakifärgat, metalliskt och med finkorniga guldiga skimmerpartiklar – så skulle jag beskriva snygga Snakeskin från Color Club. Det här är verkligen ingen lacknyhet, men jag har inte visat upp det förut. Och fasen vad snyggt det är!!

Tyvärr är det riktigt svårt att fånga den här skönheten på bild, det ser mycket mer platt och tråkigt ut när man fotar än jag upplever det IRL. Först två bilder i dagsljus:

Swatch Color Club Snakeskin

Swatch Color Club Snakeskin

Å så under spotlight:

Swatch Color Club Snakeskin

Två lager behövs för helt jämn täckning, om man får till det bra det vill säga. Det första lagret flyter ut bra över naglarna men sedan blir det svårare; jag fick faktiskt ta bort och göra om två gånger för att det inte blev bra, innan jag fick kläm på formulan. Det är som att det första lagret följer med och samlar sig i vallar om det inte är helt torrt innan man går på med nästa lager. När jag lyckats få på två lager utan vallar på alla naglar så sabbade jag manikyren ändå när jag lade överlacket – då drogs lacket med vilket jag aldrig tidigare upplevt med Seche Vite, utan det brukar bara flyta ut ovanpå även om jag går på med överlacket direkt utan att låta lacket torka minsta lilla. Jag upplever också att det torkar långsammare, även med Seche Vite, än jag är van vid.

Men faktiskt så tycker jag att Snakeskin är värt meckandet för det är grymt snyggt när det väl är klart!

3 reaktioner på ”Color Club Snakeskin

  1. En extremt snygg färg och finish, synd att det verkar så meckigt att få på:/ Colorclub brukar ju annars vara pålitliga lack för den lilla peng de kostar!

Vad tycker du?

