Fjärde advent-tävling

Makeupoholic adventstävling 2011Lagom till fjärde advent har du möjlighet att vinna ett kit med makeupprodukter från brittiska mineralkosmetikmärket Lily Lolo. Produkterna som ingår i kitet är Mineral Blusher Candy Girl, Mineral Eye Colour Angelic och Natural Lip Gloss Peachy Keen (med doft av choklad – yum!). Lily Lolos produkter består bara av rena mineraler och innehåller inte Bismuth Oxychloride som kan ge upphov till hudirritationer.

Med de här produkterna kan man skapa vintrig look med rosiga kinder som om man nyss kommit in från skidbacken, frostigt inramade ögon med den isigt vitskimrande Angelic och naturligt glossiga läppar.

För att vinna vill jag att du lämnar en kommentar till det här inlägget och berättar om en typisk vintersminkning som du gillar! Produkter, nyanser, formulas? Länk till en bild är extra trevligt om du t ex har en egen blogg!

Vinnaren utses på kvällen fjärde advent, det vill säga söndag 18 december, och annonseras här på bloggen så håll utkik på söndag kväll utifall att det är just du som vunnit. Om vinnaren inte hör av sig senast onsdag 21 december utses en ny vinnare.

13 reaktioner på ”Fjärde advent-tävling

  1. Till en riktigt vintrig sminkning tycker jag om ljusa skimrande ögonskuggor med mascara för att markera fransarna, men ingen eyeliner. Till det ett ljusrosa rouge som gör att man ser frostnupen ut och lite färg på läpparna i en mild rosa ton. Det är hur fint som helst en kall vinterdag!

    Har ingen blogg men hittade en bild som får illustrera: http://www.bomanmake-up.com/assets/articles/megan-web2.jpg

  2. Såhär i vintertider är basen det absolut viktigaste för mig, dels för att skydda mot kylan och även för att ja.. jämna ut huden såklart 😛 Vilka produkter jag använder till detta varierar, älskar koralliga rouge. Skimriga ögonskugor i alla möjliga färger, ibland blir det rosa-lila, grönt med röda inslag, nude-färger.. who knows, jag försöker variera mig så mycket jag bara kan. Toppar det hela gör jag med ett snyggt läppglans, om det är återfuktande också är det verkligen inget minus.

  3. För mig handlar vintersminkningar om antingen frostiga kalla nyanser eller varma mörka mysiga nyanser. Mitt val är ofta en perfekt bas med vackert rosiga kinder. Ögonen får en isig look genom att använda en matt vit ögonskugga och på det reflect pearl från MAC. Detta är en av mina absoluta favoriter. En annan sak jag tycker är viktigt är långa och välmålade ögonfransar. Till sist använder jag ett ljust rosa läppglans, gärna med lite extra skimmer.

  4. Min typiska vintersminkning består av rosiga kinder, skirt röda/rosa läppar bestående av färgat läppbalsam eller läppglans. På ögonen har jag vit/silver/ljusrosa gärna glittriga skuggor. Tycker glittret gör det vintrigt och tillsammans med de ljusa färgerna tänker jag på snö och frost. Svart eyeliner till detta brukar också åka på.

  5. Så här till vintern vill jag helst ha foundation med lite högre täckning och riktigt rosiga kinder. För mig som stadsbo blir det inte många skogspromenader så det är bara att fejka bort glåmigheten.. Macs Dolly mix gör susen för mig. Läpparna behöver framförallt skyddas mot kylan så ett bra läppgojs är ett måste. Jag gillar Kiehl’s lip balm, ibland toppat med något läppstift för färg. Hur jag sminkar ögonen på vintern skiljer sig inte så mycket från andra årstider annat än att jag gärna använder highlighter med mer skimmer i. Och vattenfast mascara som står emot regn och snö (jaja, i skåne är det ju mest regn iofs). Humör och tid är mer avgörande för mig än årstiden.

  6. Typisk vintersminkning för mig består av en bas av ansiktsolja (oslagbar vintertid) och sen en gröntonad primer för att ta bort rödflammighet och till sist ett tunt lager mineralpuder. På kinderna borstar jag på Cabana Boy från the Balm (använd skunkborste annars finns risken till clownansikte). Ögonenlocken får en lagom brun cremeskugga, lite svart mascara och så ett neutralt vårdande gloss.Klart!

  7. På vintern har jag speciellt ett tips som många inte tänker på, se punkt nummer två:
    1. Lägger först en fet olja.
    2. Penslar noggrant på concealer och täcker över allt som behövs. Sedan använder jag en tonad dagkräm(!). Många gör ”misstaget” att gå över till en riktigt täckande foundation på vintern, men det kan ofta se torrt och kakigt ut. Därför lägger jag extra stor vikt på att få till concealern perfekt, för att sedan kunna använda endast en tonad dagkräm över. Detta gör att man får den täckning man behöver av concealern, och sedan bara kan slänga på en väldigt lätt foundation = huden ser frisk och levande ut!
    3. Krämrouge med finmalt skimmer i = friska och glödande kinder!
    4. Ögonbrynen är en viktig hörnsten i min sminking. Snygga ögonbryn gör att man ser pigg ut. Använder ett brynvax med lite färg i. Kör sedan på lite highlight under brynen. Kör sedan eventuellt på en brun sotning.
    5. Maskara och sedan ett kickass rött läppstift! Voilà! 🙂

  8. Tack för alla svar! Nu är tävlingen stängd och inga kommentarer senare än denna kommer att inkluderas.

    Vinnaren annonseras inom kort – håll utkik och hör av dig om du är den lycklige!

  9. En typisk vintersminkning för mig är svart eyeliner, t ex en med gelformula från Face i svart, röda eller knallrosa läppar, t ex någon nyans från Lumenes Wild Rose Moist, massor med svart mascara, Big bold från Isa Dora och på naglarna Black Galaxy, också det från Isa Dora. Enkelt men oh så tjusigt! 🙂

Vad tycker du?

