Tredje advent-tävling

Makeupoholic adventstävling 2011Lagom till tredje advent har du möjlighet att vinna kit med bland annat en av mina personliga, nyfunna favoriter för i år: Bodyfarm Olive Oil Face Scrub. Förutom scruben får man också Calendula Eye Serum, även det från Bodyfarm.

Calendula Eye Serum är ett ögonserum rikt på vårdande ämnen och vitaminer. Förutom att det har en uppfriskande och fuktgivande effekt innehåller serumet även flera olika aktiva ingredienser; bland annat extrakt från granatäpple och ringblomma, panthenol som är mjukgörande och fuktgivande, HALOXYL och vitamin K1 som ska verkar mot mörka ringar under ögonen och MATRIXYL-3000 som ska motverka rynkor.

Vill du veta lite mer om Olive Oil Face Scrub rekommenderar jag att du läser min recension av den!

Pris: 275 (scruben) respektive 359 (ögonserumet) SEK.

Två kit finns i vinstpotten! För att vara med och tävla vill jag att du lämnar en kommentar till det här inlägget, där du svarar på frågorna nedan:

Bodyfarms produkter baseras på högkvalitativ olivolja, en produkt som de flesta av oss har hemma i köket. Det finns en upspsjö huskurer för hur man kan använda vanliga skafferi- och köksprodukter till skönhetsvård, vissa bra och vissa kanske mindre bra… Har du någon favorit som du brukar göra? Dela med dig av ditt ”recept” och berätta varför du tycker det är bra!

De två vinnarna utses tredje advent, det vill säga söndag 11 december, och annonseras här på bloggen – så håll utkik på söndag kväll utifall att det är du som vunnit! Om vinnarna inte hört av sig senast onsdag 14/12 dras nya vinnare.

15 reaktioner på ”Tredje advent-tävling

  1. Citron funkar bra både mot gulnade naglar och torra armbågar! För armbågarna delar man bara en citron mitten och gnider sedan mot armbågarna, ungefär som att pressa ur dem. Efteråt är det bra att smörja in dem, ex med olivolja 🙂

  2. Äppelcidervinäger brukar jag alltid använda till att ”avfetta” naglarna mellan lackningarna, det gör att lacket fäster bättre på nageln. Vill också tro att det är bra för dem på andra sätt också. Det doftar inget vidare (i mitt tycke) MEN det är verkligen värt det 🙂

  3. Läpparna blir ju väldigt torra och nariga nu under vintern, vilket inte är så snyggt när man använder läppstift. Så jag brukar ta en matsked socker och droppa i lite olivolja, detta använder jag för att skrubba läpparna försiktigt. Efter skrubben tar jag ett tjockt lager läppbalsam som jag sover med under natten. På morgonen är läpparna mjuka och fina igen!

  4. Jag gör en ansiktspeeling av bikarbonat och mandelolja. Huden blir underbart mjuk och jag upplever faktiskt att eventuellt pormaskar minskas. Fantastiskt.

  5. Jag älskar Socker och olivolja som skrubb till läpparna, men nu om vintern brukar jag göra lite större satser och använda samma skrubb till mina vader som alltid blir så torra. Så får man bort den gamla huden och återfuktas på samma gång!

  6. Åh, jag vill tävla 😀 Speciellt när det handlar om något mot mörka ringar under ögonen 😉

    Jag använder olivolja jättemycket. Har alltid några droppar i badvattnet när jag badar, har ofta en flaska i duschen och smörjer in kroppen med det. Ansikte brukar jag ha mandelolja till. Om jag

  7. hmmm, jag har en hel del huskurer eftersom jag börjat experimentera med NoPoo. Den jag använder oftast är nog en nattkräm där jag blandar lite olivolja med några droppar äppelcidervinäger och en klick Aloe Vera.

    • och den är så bra (glömde visst den delen) för att huden blir babymjuk och återfuktad utan massa dyra cremer. Min hy har börjat kräva lite mer nu med åren och min gamla hudvårdsrutin har liksom inte räckt till, är så glad att jag upptäckt att det finns alternativ

  8. Jag brukar ibland göra en helt underbar skrubb med kaffepulver, olivolja, honung och lite yoghurt. Man kan först skrubba lite och sedan låta den sitta en stund, så blir det som en kombinerad skrubb och fuktgivande mask. Den luktar himmelskt och huden blir suuuuuupermjuk och härlig efter. Det enda är bara att du måste se till att få bort all olja ut porerna, blöt en handduk med varmt vatten och lägg mot ansiktet så ångas det bort. Underbart!

  9. Jag brukar använda flytande honung som ansiktsmask. Jag tycker det lugnar fint (är väl antiseptiskt har jag för mig) och huden känns ordentligt återfuktad efteråt. Kan dock inte låta bli att slicka mig runt munnen haha. Jag älskade den gamla honungsmasken från Apivita men de har ju så gott som försvunnit från butikerna så den här duger gott åt mig nu.

  10. Jag brukar göra en ansiktsmask av havregryn blandat med ägg. Låter det sitta cirka 10 minuter och tvättar sedan bort det. Hyn blir jättelen och det har en peelande effekt också.

  11. Oliv- eller rapsolja blandat med strösocker använder jag som handskrubb och ibland även i ansiktet på torra fläckar, funkar superbra! Oliv/raps/mandelolja plus lite honung i min torra hårbotten är också bra, låter det sitta ca 10 min innan jag tvättar som vanligt.

  12. Jag är förtjust i just olivolja som är superbra som hårinpackning. Jag sätter i det på morgonen och låter det sitta hela dagen innan jag tvättar ur det och då är håret mjukt och superblankt.

  13. Oj här skulle jag kunna dra upp en väldigt lång lista 🙂 tycker om att experimentera hehe. Men en favorit har jag som funkar perfekt för den med känslig hy, speciellt runt ögonen. En makeup/eyemakeup remover utav olivolja och aloevera vatten som passar alla hudtyper, tar även bort vattenfast makeup.

    Du behöver:
    Virgin oliv oil
    Aloe vera vatten (finns att köpa på ica)
    Behållare, flaska, sprayflaska

    Såhär gör du:
    Tänk 70/30
    70 % Aloe Vera vatten och 30 % Olivolja är ungefär vad som behövs i flaskan. Glöm ej att skaka före användning då oljan annars ligger ovanpå vattnet.
    Oljan tar skonsamt bort makeupen, samtidigt som den vårdar huden, aloe vera lugnar irriterade områden, kyler ner och vårdar.

    Min hy blir till och med bättre utav denna lilla mix, speciellt vid denna årstid då jag vanligtvis är väldigt torr.

  14. Tack för alla svar! Nu är tävlingen stängd och inga kommentarer senare än denna kommer att inkluderas.

    Vinnaren annonseras inom kort – håll utkik!

Vad tycker du?

