Orly Fowl Play

För nån vecka sedan kom den lackbeställning jag gjorde precis innan köpstoppet och den innehöll bland annat en del av höstens nyheter från Orly som släppt tre kollektioner; Birds of a Feather, Mineral FX och Holiday Soiree.

Här kommer Fowl Play från Birds of a Feather – ett djupt plommonlila lack späckat med blått glitter och kopparfärgade flakes. Jag tycker om kombinationen av färger i det här lacket och de koppriga flakesen ger en lyster åt lacket som gör att det nästan ser ut att glöda. Härligt, jag blir glad av att ha det här på naglarna!Swatch Orly Birds of a Feather: Fowl Play

Swatch Orly Birds of a Feather: Fowl Play

Swatch Orly Birds of a Feather: Fowl Play

Basen är åt jellyhållet så det första lagret känns aningen skirt, men på mig räcker två lager för att få full täckning. Ytan blir inte så knottrig som jag trodde den skulle bli så ett lager Seche Vite är tillräckligt för en slät finish.

3 reaktioner på ”Orly Fowl Play

  1. Jag trodde verkligen att jag skulle gilla det här lacket men den har samma problem som andra lack med flakes och mindre glitter, det blir lite disigt och ”mulet” på något vis. Jag vill ha en klarare färg.

Vad tycker du?

