Holland Collection by OPI

Det var ganska länge sedan jag var med på något pressevent – som höggravid hade jag inte riktigt orken och sedan har jag haft en liten bebis, men nu när han är tre månader tänkte jag att han kunde få hänga med! Så idag har jag varit på presentation av vårens nya kollektion från OPI, där man hämtat inspiration från Holland. Eventet gick i tulpanernas tecken och det var en märklig känsla att komma i snålblåsten och kliva in i värmen, i ett växthus dekorerat med spirande tulpaner.

12 nya lack släpps och det är både skimmer- och krämlack, ett gäng ”brights” och ett antal lack i lite mer dova kulörer.

Lackningsbordet stod dukat med de nya nyanserna:

Pressevent presentation Holland Collection by OPI vår 2012

Och efter genomgång av kollektionen målades det naglar i långa rader:

Pressevent presentation Holland Collection by OPI vår 2012

Eftersom bloggbebisen började bli lite trött hade jag inte riktigt ro att vänta på att få mina naglar lackade i någon av de nya färgerna, men som tur var fick vi med oss hela kollektionen hem:

Holland Collection by OPI: Did You 'Ear About Van Gogh?Did You ‘Ear About Van Gogh?: ett kittfärgat krämlack

Holland Collection by OPI: Thanks a WindmillionThanks a Windmillion: dovt mintgrönt krämlack

Holland Collection by OPI: A Roll in the HagueA Roll in the Hague: ett knallorange krämlack

Holland Collection by OPI: Red Lights Ahead... Where?

Red Lights Ahead… Where?: ett kraftigt ljusrött krämlack

Holland Collection by OPI: Kiss Me on My TulipsKiss Me on My Tulips: kallt ceriserosa krämlack

Holland Collection by OPI: Pedal Faster Suzi!Pedal Faster Suzi!: babydollrosa med silvrigt skimmer

Holland Collection by OPI: I Don't Give a Rotterdam!I Don’t Give a Rotterdam!: isig gråblå med silvrigt skimmer

Holland Collection by OPI: I Have a Herring ProblemI Have a Herring Problem: dov turkos med silvrigt skimmer

Holland Collection by OPI: Gouda Gouda Two ShoesGouda Gouda Two Shoes: dov laxrosa/ljus tegel med finmalet guldskimmer

Holland Collection by OPI: Wooden Shoe Like To Know?Wooden Shoe Like To Know?: ett mjölkchokladbrunt lack med fintmalet guldskimmer

Holland Collection by OPI: Dutchya Just Love OPI?Dutchya Just Love OPI?: syrénlila och med finmalet guldskimmer

Holland Collection by OPI: VampsterdamVampsterdam: auberginefärgat, med diskret skimmer

Jag tycker det känns som en kollektion med många ganska ”snälla” och användbara lack, och så några i riktigt skarpa färger. Dutchya Just Love OPI? och I Have a Herring Problem känns mest unika jämfört med de lack jag har sedan tidigare, men även Gouda Gouda Two Shoes och Wooden Shoe Like To Know? fångar mitt intresse lite extra just nu (men jag skulle kanske säga annorlunda om våren varit närmre?).

Hur känner du för kollektionen? Något av lacken som lockar lite extra?

4 reaktioner på ”Holland Collection by OPI

  1. Åh- jag vill genast ha både ”Wooden Shoe Like To Know” och ”Vampsterdam”! Härlig kollektion, och jag ser fram emot att se den IRL… 🙂

Vad tycker du?

