Andra advent-tävling

Makeupoholic adventstävling 2011Nu är det tävlingsdags igen! Den här gången kan du vinna en produkt som kan ge lite extra glow och lyster till exempelvis axlar, armar och dekolletage till julens fester och glöggpartyn – Vita Liberata 24ct Silken Shimmer.

Vita Liberata är ett irländskt företag och produkterna produceras också lokalt på Irland. Produkterna testas inte på djur. 24ct Silken Shimmer är en tonad lotion som ger huden en varm ton och gyllene lyster. Lotionen innehåller också fuktgivande silkeprotein samt hallon och lychée. Den är fri från parabener, parfym och alkohol.

Cirkapris: 240 SEK.

Vita Liberata 24ct Silken Shimmer wash off tint

För att vara med i tävlingen vill jag att du lämnar en kommentar till det här inlägget. Med alla glögg- och julfester här under advent kan man behöva snabbfixa sig efter jobbet, därför vill jag i din kommentar veta: vad är ditt bästa knep är för att snabbt förvandla vardagslook till festfixad?

Vinnaren utses andra advent, det vill säga söndag 4 december, och annonseras här på bloggen, så håll utkik på söndag kväll utifall att det är du som vunnit!

25 reaktioner på ”Andra advent-tävling

  1. Mitt bästa tips för att snabbt förvandla en vardagslook till festfixad är stora örhängen och rött läppstift! Funkar alltid! 🙂

  2. mitt bästa & enklaste knep är knalligt läppstift! när jag vill bli festfin snabbt så använder jag läppstiftet ”show orchid” från mac. det är en riktig ”in your face”-lilarosa nyans!

    till kroppen är glominerals body bronzer en favorit. man får glöd. fo sho’!

  3. Glitterliner, rött (eller maffigt berrytonat) läppstift och lite highlighter på kindbenen. På med höööga klackar, en clutch o ett maffigt halsband. Klart! 🙂

  4. Tupera håret och samla det sedan i en hög knut, det är enkelt och ser alltid fixat ut. Bästa sminktipset är en bra bas som klarar en hel dag o så bara lägga till lite färgstarkt läppgunk eller som jag personligen tycker är snyggast på blek vinter trött hud, ett fint ljusreflekterande highlighter shimmer i kall ton på käkben och ögonlock ser fräscht ut.

  5. Det absolut enklaste sättet att piffa till maken är ett riktigt snyggt rött läppstift. Har man lite extra tid är det perfekt att slänga på ett par coola lösögonfransar och/eller lite glitter eyeliner. Det piffar till vilken make up som helst!

  6. För en akutfix kör jag en snabb håruppsättning. Knut går snabbt som attan men annars vill jag slå ett slag för den gamla, stiliga svinryggen. Till det sveper jag lite guldskimrig highlighter på kindbenen och ett klassiskt rött läppstift. Just nu är jag vansinnigt förtjust i Macs Cockney som är lite varmare röd men ändå funkar fint på mig som egentligen har kalla toner. Ögonmakeupen gillar jag inte att bättra på i efterhand, dels för att jag har kontaktlinser men också för att det nästan alltid brukar bli misslyckat men med highlighter och rejält läppstift gör det inget om ögonen är ”ur fokus”. Glad advent!

  7. Det enklaste och snabbaste är nog att helt enkelt dra på ett läppstift i en knallig färg, behöver inte nödvändigtvis vara rött, men en stark häftig färg i alla fall, en som syns. Då är man redo för fest!

  8. Ett knalligt läppstift och en snabb sotning med svart/brunt är min quickfix, finns alltid i handväskan. Har jag lyckats få med mej ett cremerouge så blir det pricken över i:et, nytt glow på nolltid

  9. En glittereyeliner! Det blir genast festligt och ändrar snabbt hela ens look. När det dessutom är juletider så finns det speciellt juligt glittrande eyeliners från tex MUS.

  10. Det bästa sättet, enligt mig, att snabbt gå från en dag till kvällslook är inte att ändra hela ögon-maken utan att helt enkelt fokusera på något snabbt och lätt – ett läppstift. Ett läppstift i någon fin färg får en naturlig ögonsminkning och en fin bas att se mer festlig ut, och all fokus hamnar på läpparna vilket ger en fin effekt. Tips är lite ovanligare färger om man vågar, grå, blå , lila och liknande är ju väldigt inne att ha på läpparna nu tack vare Lime Crime!

  11. Jag gör isf en lagomt hård fläta på morgonen (med produkter i, t ex glansspray och curl activator), en snygg bas, och naturligt sminkade ögon. Så sedan är det bara att släppa ut flätan för att få vågor och volym på hår, slänger på en skimmrig mörkbrun skugga på locket , mera mascara, och ett rosa gloss. =)

  12. Jag brukar köra på en naturlig skugga, typ en brun, på morgonen innan skolan. Sen lägger jag bara på en mörkare skugga på globlinjen och suddar, ev lite skimmer också 🙂 borstar håret, på med lite nytt läppglans och sen klart 😀 3 min max 😉

  13. Ett läppstift i någon stark färg, läs röd, fuschia, plommon, lila etc. Jag har alltid ett tiotal olika stift i väskan, man vet aldrig vilken nyans som kan behövas vid speciella tillfällen 🙂 Hur stressad jag än är så är jag alltid redo med ett starkfärgat läppe som räddar situationen.

  14. Lite extra kajal och ett snyggt lipgloss/läppstift gör ju otroligt mycket. Även att ha en ”dounut” hårutfyllnad, tillhands, är ju toppenbra! Då gör man bara en tight uppsättning och täcker dounuten, och, voila! En snygg uppsättning på 1 minut. Snyggt, men ack så enkelt 🙂

  15. Om jag ska gå från vardags till fest brukar jag bättra på ögonsminkningen. Extra mycket färg, mer kajal och mer mascara så ögonen bli intensiva och lite mystiska 😀

  16. Tack för alla svar! Nu är tävlingen stängd och inga kommentarer senare än denna kommer att inkluderas.

    Vinnaren annonseras inom kort – håll utkik!

Vad tycker du?

