Julens röda naglar

I min bok är röda naglar aldrig fel, det är liksom alltid snyggt, året runt. Men för många kanske den är framför allt den här tiden, runt jul, som man främst använder rött lack. Därför tänkte jag tänkte visa några av mina favoriter, både budget- och lyxmärken.

Vi börjar med krämlacken:

Swatch Max Factor Nailfinity 731 Redly NightshadeMax Factor Nailfinity Redly Nightshade

Swatch Nailpolish by HM Berry LoveHM Nailpolish Berry Love

Swatch OPI Big Apple RedOPI Big Apple Red

Swatch Essie A ListEssie A List

Swatch OPI Little Red WagonOPI Little Red Wagon

Men även om valet ofta faller på krämlack för mig finns det ju otroligt snygga röda skimmerlack också, här kommer några snyggingar jag gillar lite extra:

Swatch OPI Friar, Friar, Pants on Fire!OPI Friar, Friar, Pants on Fire!

Swatch Kicks Makeup Nailpolish Cannes CarpetKicks Nailpolish Cannes Carpet

Swatch OPI Color to Diner ForOPI Color to Diner For

Swatch Depend #091Depend 091

Swatch Lumene Gloss & Care Nail Polish 33 Sensual GlamLumene Sensual Glam

Och varför inte toppa rött med rött glitterlack? Här har jag lagt Kicks Parisian Masquerade, ett lite rödorange glitterlack med relativt transparent bas, ovanpå Lumene Sensual Glam:

Swatch Layering Lumene Gloss & Care Nail Polish 33 Sensual Glam & Kicks Makeup Nailpolish Parisian Masquerade

Vad är ditt förhållande till röda lack, och har du någon absolut favorit?

Är det något av lacken ovan du vill att jag ska visa och berätta mer om – lämna en kommentar så fixar jag det!

4 reaktioner på ”Julens röda naglar

  1. Kerstin: Ja, och det här är ju bara ett litet litet urval av allt som finns out there – är det nåt det finns mycket av är det nog röda nagellack 🙂

    Erika: Tack för tipset, jag har faktiskt inte kikat så ingående på det!

    Sminkan: Rött är alltid rätt, så är det bara! 🙂

Vad tycker du?

