Bodyfarm Mango Body Milk

Bodyfarm Mango Body MilkBodyfarm Mango Body Milk är en kroppslotion med fuktighetsbevarande och vårdande egenskaper. Den innehåller Aloe Vera som mjukar upp huden och är speciellt lämpat för ömtålig och irriterad hy, jojobaolja som skyddar huden och gör att huden känns mjuk och len samt panthenol som dels har fuktbindande egenskaper och även hjälper till vid läkning av solskador, sår och akne.

Lotionen är väldigt lätt i konsistensen och går snabbt in i huden. När jag började testa den tänkte jag att den nog inte skulle vara tillräcklig för min lite torra hy eftersom den känns så lätt, men den håller faktiskt huden behagligt mjuk och återfuktad hela dagen. Jag har använt lotionen regelbundet i drygt tre veckor och har inte upplevt några negativa effekter som torrare hy och/eller hudreaktioner.

Den kommer i en behändig pumpflaska vilket både gör den lätt att dosera och också känns hygieniskt och fräscht! Jag gillar den här lotionen och den enda braslkappen skulle i så fall vara doften, för den är ganska söt och fruktig och det dröjer en stund innan den lättar. Själv gillar jag mangodoften, men är man känslig för söta dofter kanske någon av de andra två doftsättningarna, sandelträ och oliv, är bättre eftersom doften trots allt består en stund efter applicering.

Jag har fått produkten som pressprov.

En reaktion på ”Bodyfarm Mango Body Milk

Vad tycker du?

