D&G L’Impératrice

L’Impératrice från Dolce&Gabbana är en riktig goding som blivit en av mina favoritvardagsparfymer nu till hösten.

Direkt efter applicering doftar den syrligt fruktigt, men får sedan en värme som gör att den skiljer sig från de typiska sommardofterna.

Topp: rabarber, röda vinbär och kiwi

Hjärta: rosa cyklamen, vattenmelon och jasminblad

Bas: mysk, sandelträ och grapefruktträd

Det är en eau de toilette men jag tycker att den här sitter ovanligt bra för att vara en edt – ofta upplever jag dem som mer flyktiga.

Har du testat någon av D&G:s tarot-dofter? Förutom den här blev jag också förtjust i La Tempérance (no. 14) som är en varmare doft med inslag av rosépeppar, mysk och patchouli.

7 reaktioner på ”D&G L’Impératrice

    • Det är nog många som gärna vill ha lite mustigare och kryddigare doft under vinterhalvåret, även om jag själv inte trivs i allt för kryddiga parfymer.

Vad tycker du?

