OPI Gone Gonzo

Här kommer lite glitter såhär på kvällskvisten! Jag har visat det galet gröna muppglitterlacket Fresh Frog of Bel Air och nu är det dags för det turkosa Gone Gonzo, som innehåller små runda turkosa och större sexkantiga silverfärgade glitterpartiklar. Här har jag lagt ett lager Gone Gonzo över det mörkt petrolskimrande Blk-Bila-Bong från China Glaze:

Swatch China Glaze Blk-Bila-Bong OPI the Muppets Gone Gonzo

Swatch China Glaze Blk-Bila-Bong OPI the Muppets Gone GonzoBilderna är tagna under skarp belysning i brist på bra naturligt ljus.

Alltså, det är ju ett läckert glitterlack, men precis som med Fresh Frog… är det lite för blingigt för att jag ska känna mig bekväm med det till vardags. Är det jag som är feg, eller vad tycker ni?

Jag har fått produkten som pressprov.

11 reaktioner på ”OPI Gone Gonzo

  1. Instämmer med kajalpennan! Skitsnygg kombo! Jag älskar mitt Gone Gonzo och bär det gärna ensamt med typ fem lager för att få full täckning! Det är alltid rätt med glitter!

  2. Jag tycker att det är toksnyggt, men skulle nog inte heller vilja bära det till vardags på jobbet. Men jag har också ett tokseriöst jobb…

    Glitterlack generellt är väldigt fint, men jag är ofta för lat med tanke på den meckiga borttagningen.

  3. Kajalpennan: Vad kul att höra! Ja, som sagt, vis av ”misstaget” med Fresh Frog… la jag Gone Gonzo över ett mörkt lack istället – mycket snyggare i mitt tycke.

    lenorebohman: 🙂 Kan i och för sig tänka mig att det är riktigt snyggt ensamt och fullt täckande också, men det blir ju så förbaskat jobbigt att ta bort det…

    Kerstin: Nä jag skulle inte vara bekväm i att ha detta till jobbet. Det här var riktigt bökigt att få bort faktiskt, framför allt de stora silvriga glitterpartiklarna satt som berget – jag fick skrapa av dem!

  4. Skitsnyggt! Men förstår att man kanske vill ”spara” blinget till speciella tillfällen, även om jag själv gärna glittrar även på vardagar.

  5. The Cat: Du har säkert helt rätt! Mer vardagsglittrande naglar åt folket i allmänhet i alla fall, så kan jag ha det nån gång ibland 😉

    Fröken Frodig: Fast egentligen, varför ska man spara på det? Nej, om man trivs i det kan man gott ha det varje dag om man vill det – livet är för kort för att spara glitterlacken till speciella tillfällen 😉

    • Det här och Fresh Frog… är egentligen de första riktigt färgglada glitterlacken i min samling!

      Det handlar egentligen inte om att det skulle vara olämpligt på mitt jobb, men handlar snarare om att jag inte skulle känna mig bekväm med det.

  6. Det var ju himlans fint! Jag själv har ju inga begränsningar gällande mina naglar, så länge det är symmetriskt. Då kan jag ha vad som helst när som helst. Sminket däremot är jag inte lika bekväm i allt

Vad tycker du?

