Essie Limo-Scene

Med mina korta stumpar till naglar är det tyvärr inte lönt att göra en fransk manikyr, så om jag är sugen på den där naturligt fräscha looken så brukar jag istället välja ett ljust mjölkigt lack. En nyfunnen favorit i mjölkkategorin är Essie Limo-Scene, som är ett varmt mjölkvitt lack med persikorosa underton:

Swatch Essie Limo-Scene

Swatch Essie Limo-Scene

Swatch Essie Limo-Scene

Swatch Essie Limo-Scene

Finishen är åt jelly-hållet och lacket är därmed också ganska transparent. Med tre lager får jag den effekt jag önskar; det blir jämnt och nästan-täckande utan att se opakt ut. Jellyfinishen gör också att avslutet vid nagelbädden blir lite mjukare, för med helt opaka ljusa lack kan jag tycka att den blir väldigt hård (och avslöjande om man inte får den helt jämn) vilket kan se onaturligt ut.

Jag gnällde ju lite över Essies finish i ett tidigare inlägg men det här är ett av de Essielack som jag verkligen tycker håller bra kvalitet!

6 reaktioner på ”Essie Limo-Scene

    • Ja, det är jättefint! Tipp ex-vitt har jag svårt för men det här blir inte så ”hårt” vitt eftersom det är åt jelly-hållet och inte helt opakt.

Vad tycker du?

