Lumene Beauty Base Touch of Radiance Highlighter

Lumene Beauty Base Touch of Radiance Highlighter är en flytande highlighter i ”penna”. Förpackningen är smidig att använda – genom att klicka på en knapp i ena änden (tänk bläckpenna) trycks en liten mängd av produkten ut i en borste. Produkten kan sedan antingen appliceras med borsten direkt på huden för att sedan klappas in med fingertopparna, eller så gör man som jag – lägger en klick på handryggen för att sedan ta därifrån med rena fingertoppar.

Nyansen (den kommer bara i en) smälter fint ihop med min hudfärg. Jag skulle säga att den ljusreflekterande effekten är ganska diskret, både när jag swatchar den rikligt och när jag applicerar den i ansiktet.

Här är den, swatchad på handryggen:

Swatch Lumene Beauty Base Touch of Radiance Highlighter

Swatch Lumene Beauty Base Touch of Radiance Highlighter

De highlighters jag har är mer skimriga varianter än denna (och i puderform), men jag kan tänka mig att den här känns bättre att ha nu till vintern när produkter med mycket skimmer kan kännas lite fel i det kalla vinterljuset. Så även om den inte påminner om de highlighters jag har sedan tidigare så tror jag att den kommer att användas en hel del i vinter för att ge lite lyster åt trött och livlös vinterhy.

4 thoughts on “Lumene Beauty Base Touch of Radiance Highlighter

    • Ah! Tycker du den funkar bra till det?

      Till min hudton skulle det nog inte funka utan det skulle bli omvänd panda-effekt, det vill säga lite för ljust, vilket nog skulle accentuera det jag vill dölja…

  1. Jag tycker inte den döljer så mycket som jag vill. Tycker inte denna är så värst ljus.
    Får nog kolla den nya och se hur den är, fast jag ska nog satsa på något annat till dom mörka ringarna nästa gång!

Vad tycker du?

