Jakten på dupes till Chanel Graphite

Inte för att jag känner att jag måste ha Chanel Graphite och därför är desperat efter en dupe, utan mer för att jag tycker jag sprungit på det ena budgetlacket efter det andra som ser ut att faktiskt kunna vara en dupe, eller i alla fall tillräckligt nära för att funka som ersättare för den som inte har lust att lägga ut 250 pix på ett nagellack…

Så som den sminkbloggerska jag är har jag givetvis köpt alla dessa olika eventuella dupes, för att kunna göra en jämförelse 🙂

Lacken som jag jämfört:

Lumene Natural Code Nail Styler 33 Trouble Maker, Max Factor Max Effect Mini Nailpolish 20 Silver, Kicks Make Up Nailpolish All that Glitters, HM Come Rain, Viva la Diva 36 Empire

Från vänster: Lumene Natural Code Nail Styler nr. 33 Trouble Maker, Max Factor Max Effect Mini Nailpolish nr. 20 Silver, Kicks Make Up Nailpolish All that Glitters, HM Come Rain (ingår i duokit tillsammans med ett korallfärgat krämlack), Viva la Diva minilack nr. 36 Empire

Nu har jag ett problem – jag testar ju fem lack och det innebär att jag vill få med alla fem fingrernaglar på bild. Jag fattar inte hur ni som lyckas med det gör, det är ju jättesvårt att få alla naglar ur rätt vinkel på en och samma bild… Jag bjuder på en muppbild, sedan blir det fyra fingrar och tummen separat, och ber om ursäkt för mina rassiga nagelband – ser nu att jag missat att smörja in dem innan fotografering!

Lumene Natural Code Nail Styler 33 Trouble Maker, Max Factor Max Effect Mini Nailpolish 20 Silver, Kicks Make Up Nailpolish All that Glitters, HM Come Rain, Viva la Diva 36 Empire

Från tumme till lillfinger: Lumene Trouble Maker, Max Factor Silver, Kicks All that Glitters, HM Come Rain och till sist Viva la Diva Empire

Max Factor Max Effect Mini Nailpolish 20 Silver, Kicks Make Up Nailpolish All that Glitters, HM Come Rain, Viva la Diva 36 Empire

Lumene Natural Code Nail Styler 33 Trouble MakerEmpire, Come Rain och All that Glitters täcker utmärkt med två lager, Silver och Trouble Maker däremot kräver tre lager för att täcka.

Jag har kollat swatches av Graphite bland annat hos Swatchaholic, och jämfört med hennes bilder på Graphite tycker jag att Max Factor Silver är det som ser mest likt ut. Lumene Trouble Maker är också ganska nära, men det har inslag av bland annat blått i sitt skimmer, vilket Graphite inte ser ut att ha. Kicks All that Glitters är också ganska nära, men jag upplever det som lite ljusare. Come Rain är i rätt ton men lite för ljust och Empire är mer rent silverfärgat.

Vad tycker du – utifrån mina bilder, är något av dessa tillräckligt likt Graphite för att kunna kallas dupe?

9 reaktioner på ”Jakten på dupes till Chanel Graphite

    • Ja det är grymt snyggt, men skirt… Om man inte är väldigt noga vete sjutton om ens tre lager räcker!? Men fint är det, helt klart.

      Och nej, det är ju svårt att uttala sig om likheten bara utifrån bilder (dessutom blev de här bilderna inte alls bra – jag fick brådis så de är slarvigt tagna under spotlights).

  1. Hmm svårt att jämföra trots att jag har just Graphite när man inte kan se dem jämsides. Vet ju att det ser väldigt olika ut beroende på ljus och vinkel men av dessa tror jag ingen av dem är en klockren dupe.

    Dessutom är det ju ändå känslan av ett Chanel-lack som gör mycket, precis som en fin läderväska vs plast. 😉

  2. Tina: Nej det är ju som sagt svårt att se utifrån en bild bara – speciellt när jag dessutom inte har Graphite på någon av naglarna heller! Såklart kan det vara en viss känsla att veta att det är ett exklusivt lack man bär, men jag tror att det är en ganska liten skara människor som faktiskt är beredda att lägga så mycket pengar på ett lack och då är det ju trevligt att kunna hitta ett liknande till en bråkdel av priset 🙂

    Kerstin: Tack, kul att du gillar det! Ja, jag tycker nog också att något av dem ser mest likt ut om jag jämför med de bilder jag sett av Graphite.

    Maria: Intressant, speciellt eftersom du har det riktiga och kan jämföra!! Förstår att du gillar ditt, det är ju väldigt snyggt! Det är inte fel att hitta nåt som är likt med tanke på priset på Graphite…

Vad tycker du?

